Coccodrillo chce pozyskać do 17,4 mln zł w ofercie publicznej

GPW

W poniedziałek rozpoczną się zapisy dla inwestorów indywidualnych na akcje CDRL, właściciela marki Coccodrillo. Spółka chce pozyskać maksymalnie 17,4 mln zł na inwestycje w rozbudowę sieci sklepów.

CDRL SA opublikował prospekt emisyjny, z którego wynika, że spółka zaoferuje do 1 mln nowych akcji z ceną maksymalną 17,40 zł. Zaoferowane akcje stanowić będą do 16,52 proc. udziałów w kapitale spółki. Ostateczna cena emisyjna akcji wyznaczona zostanie 9 października.

W poniedziałek rozpoczną się zapisy na akcje dla inwestorów indywidualnych, potrwają one do 7 października włącznie. Inwestorzy instytucjonalni będą mogli zapisywać się na nie między 9 a 15 października. Władze spółki liczą na to, że debiut na głównym parkiecie GPW nastąpi jeszcze w październiku.

– Liczymy, że akcje CDRL zadebiutują na warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych w październiku. Spotykamy się z pozytywnym odbiorem spółki i informacji o naszej ofercie publicznej. Dlatego liczymy, że zostanie ona zakończona z sukcesem” – mówi prezes Marek Dworczak.

Spółka jest dystrybutorem odzieży dziecięcej sprzedawanej pod marką własną Coccodrillo. Działa na rynku polskim oraz w Europie Środkowo-Wschodniej, a także poza Unią Europejską, m.in. w Arabii Saudyjskiej, Chinach czy Brazylii.

Na koniec 2013 r. Spółka miała 342 sklepów wobec 294 rok wcześniej oraz 234 w 2011 r. Spółka od 2010 r. oferuje swoje produkty również w sklepie internetowym.

W I połowie 2014 r. grupa CDRL zanotowała 71,7 mln zł przychodów oraz 6,1 mln zł zysku netto wobec 65,4 mln zł przychodów i 0,8 mln zł straty w analogicznym okresie 2013 r. W prospekcie spółka przedstawiła prognozę wyników na cały 2014 r. Zgodnie z nią skonsolidowany zysk netto wyniesie 10,868 mln zł i będzie wyższy o 258,2 proc. od osiągniętego w poprzednim roku. Wynik EBITDA ma wzrosnąć o 81,3 proc. do 18,448 mln zł, a przychody – o 7,2 proc. rok do roku do 159,386 mln zł.

Spółka oferuje wyłącznie akcje nowej emisji serii D. Pozyskane środki będą wykorzystane na rozwój, w tym na rozbudowę sieci sklepów. Planowana wartość inwestycji w latach 2014-2015 wynosi 25,1-27,1 mln zł, z czego na część inwestycji związanych z rozbudową sieci sklepów w Polsce zostało przeznaczonych już 2,6 mln zł środków własnych. Pozostałe inwestycje o wartości 22,5-24,5 mln zł zostaną sfinansowane środkami pieniężnymi pozyskanymi z emisji akcji oraz za pomocą środków własnych.