Grupa VRG w styczniu ze wzrostem sprzedaży o 11,9 proc. r/r

vistula kruk

Sprzedaż Grupy VRG osiągnęła w styczniu 2023 wartość 91,8 mln zł, o 11,9 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Spółka zanotowała wzrost przychodów w obu segmentach. Popyt na towary Grupy był napędzany przez poświąteczne wyprzedaże oraz rosnący ruch w sklepach stacjonarnych.

Kolejny dobry miesiąc po rekordowym okresie świątecznym ma za sobą segment jubilerski Grupy, który osiągnął w styczniu sprzedaż o wartości 42,1 mln zł (o 15 proc. więcej niż w roku ubiegłym). Sprzedaż w segmencie odzieżowym była o 9,3 proc. wyższa r/r i miała wartość 49,8 mln zł.

– W styczniu mieliśmy dobre wyniki, jeśli chodzi o sprzedaż w obu naszych segmentach. Grupa dobrze wykorzystała okres intensywnych, poświątecznych wyprzedaży. W tym roku wcześniej zaczęliśmy wprowadzać do sprzedaży nowe kolekcje, a ich pierwsze elementy można już zobaczyć w naszych salonach. Wzrost sprzedaży segmentu odzieżowego pokazuje, że oferty naszych marek zostały dobrze przyjęte przez klientów – komentuje Janusz Płocica, prezes zarządu VRG.

Marża Grupy w styczniu 2023 wyniosła 50,4 proc. (o 0,1 p.p. mniej niż w roku ubiegłym). Kanały online odpowiadały w tym czasie za 14,5 proc. sprzedaży (w porównaniu z 22,4 proc. rok wcześniej).

– Poza wysokimi przychodami warto podkreślić wysoki poziom marży, który zdołaliśmy utrzymać pomimo licznych promocji i wyprzedaży poświątecznych. Dotyczy to zarówno segmentu jubilerskiego, jak i fashion. W styczniu obserwowaliśmy rosnący ruch w sieci stacjonarnej, przy jednoczesnym spadku udziału kanału online. W kolejnych tygodniach i miesiącach będziemy monitorować czy mamy do czynienia ze stałym trendem w zmianie zachowań naszych klientów – dodaje Janusz Płocica.