HSM Polska inwestuje w serwis i zwiększa zatrudnienie

CEO Magazyn Polska

HSM Polska planuje inwestycje w rozwój sieci serwisowej. Niemiecki producent niszczarek do dokumentów i utylizacji odpadów zamierza też zwiększyć zatrudnienie w Polsce. Firma chce bronić pozycji czołowego producenta urządzeń do zgniatania odpadów.  

Firma HSM Polska powstała w 2008 roku jako przedstawicielstwo niemieckiego producenta niszczarek. Rozpoczęła od zatrudnienia 12 osób, a dziś jej zespół zwielokrotnił się i ciągle rośnie.

Z biegiem kolejnych lat zatrudnienie wzrastało i dziś spółka generuje obrót roczny rzędu 43 mln zł i zatrudnia 43 pracowników, w przyszłości również planujemy zwiększyć zatrudnienie – podkreśla w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Marcin Sobaniec, ekspert HSM Polska. Przede wszystkim będziemy inwestować w rozwój sieci serwisowej. Sprzedajemy urządzenia do niszczenia dokumentów, ale mamy również dział technologii ochrony środowiska, który dystrybuuje urządzenia do zagęszczania, zmniejszania objętości odpadów. W związku z dynamicznym rozwojem sieci handlowych w Polsce pojawiła się potrzeba zapewnienia tym klientom jak najlepszego serwisu. W związku z tym dalej zamierzamy rozwijać serwis tak, aby był on jak najszybciej dostępny i jak najlepszy, tego wymagają klienci.

Obecnie HSM ma w Polsce mocną pozycję. Planowane inwestycje mają spowodować jej utrzymanie, a firma liczy, że zachowa to, co udało się jej przez ostatnie siedem lat osiągnąć.

W zakresie urządzeń do niszczenia dokumentów nasze kalkulacje wskazują, że mamy pozycję wicelidera ocenia Marcin Sobaniec. Biorąc pod uwagę asortyment, trudno nam będzie osiągnąć pozycję lidera. W zakresie urządzeń do prasowania odpadów sytuacja jest lepsza, ponieważ nasze kalkulacje wskazują, że mamy pozycję lidera. W związku z tym to raczej my będziemy gonieni, niż będziemy zdobywać wyższe pułapy.

Ekspert HSM Polska szacuje, że polski rynek niszczarek wart jest kilkadziesiąt milionów złotych. Zdecydowana większość odbiorców tego typu sprzętu, między 50 a 70 proc., to jednak klienci z sektora publicznego. Reszta to głównie firmy prywatne, a zupełnie marginalną część stanowią klienci indywidualni. Gdy chodzi o  urządzenia do przetwarzania odpadów, głównym odbiorcą są sieci handlowe oraz regionalne instalacje przetwarzania odpadów komunalnych, gdzie instalowane są największe urządzenia do zagęszczania i prasowania odpadów.

Rynek zdobywa się wytrwałą pracą, w związku z tym od ośmiu lat intensywnie poszukujemy i wyłuskujemy kolejnych klientów, którzy są zainteresowani naszym produktem lub usługą. Kolejna rzecz to utrzymanie tego klienta, czyli właściwy serwis posprzedażowy. Mówiąc o właściwym serwisie, mam na myśli jego jakość. Właśnie nią chcemy utrzymać klienta, żeby w przyszłości kupił kolejne nasze urządzenia.

Zarówno HSM Polska, jak i cała grupa spodziewa się w tym roku jednocyfrowego wzrostu przychodów, przy czym polska filia generuje około 10 proc. przychodów całego przedsiębiorstwa. Na rynku panuje spora konkurencja, ale firma liczy, że przekona klientów do swojej oferty

Urządzenia niemieckie w porównaniu do pozostałych produktów na rynku cechują się dłuższą gwarancją deklaruje Marcin Sobaniec z HSM Polska. Oferujemy 3-letnią gwarancję, podczas gdy pozostali producenci oferują 2-letnią. Dodatkowo udzielamy dożywotniej gwarancji na jednoelementowe wałki tnące, co nie jest standardem w przypadku urządzeń konkurencyjnych.