MCI.TechVentures zainwestuje w Pigu.lt

0

MCI.TechVentures 1.0, fundusz zarządzany przez Grupę Kapitałową Private Equity Managers (Grupa PEManagers), podpisał umowę nabycia większościowego pakietu akcji spółki Pigu.lt (Spółka), lidera w segmencie e-commerce w Państwach Bałtyckich. Transakcja oczekuje obecnie na zgodę odpowiednich urzędów ochrony konkurencji.

Pigu.lt jest liderem e-commerce na Litwie i Łotwie, od 2014 roku dynamicznie rozwija swoją działalność w Estonii. Spółka osiąga przychody na poziomie blisko 50 mln EUR i posiada ponad milion zarejestrowanych klientów. W ofercie produktowej znajdziemy ok. 90 tys. produktów w tym sprzęt AGD, elektronikę, modę, kosmetyki i artykuły dziecięce.

Akcjonariusze spółki są bardzo zadowoleni z możliwości współpracy z doświadczonym inwestorem e-commerce. Dzięki temu partnerstwu jeszcze bardziej wzmocnimy naszą wiodącą pozycję w Państwach Bałtyckich i otrzymamy wsparcie w oferowaniu naszym klientom jakości obsługi na najwyższym światowym poziomie powiedział Mykolas Majauskas, Przewodniczący Rady Nadzorczej Pigu.lt.

Potencjał spółki jest bardzo duży. Rynki krajów bałtyckich są zdecydowanie mniej nasycone niż zachodnia Europa, a zakupy internetowe stają się coraz bardziej popularne. Jednocześnie w tych właśnie krajach dzięki szybkiemu wzrostowi gospodarczemu i szeroko rozbudowanej infrastrukturze szerokopasmowej przewidujemy dynamiczny rozwój rynku e-commerce. – dodał Maciej Kowalski, Partner Inwestycyjny Private Equity Managers S.A.

Pigu.lt jest kolejną inwestycją Grupy PEManagers, po Morele.net, KupiVIP czy Mall.cz z segmentu e-commerce, co sprawia, że spółka w trakcie inwestycji otrzyma nie tylko wsparcie finansowe, ale także doświadczenie inwestycyjne i operacyjne menedżerów związanych z Grupą PEManagers.

O Pigu.lt.:

Spółka Pigu.lt to lider segmentu e-commerce, założony w 2007 r. Początkowo funkcjonował na rynku litewskim, w 2011 r. rozszerzył swój zasięg o Łotwę (jako 220.lv), od 2014 r. rozwija się dynamicznie w Estonii (jako www.kaup24.ee). Asortyment sklepu obejmuje segmenty: elektroniczny, sprzęt AGD, artykuły meblowe i wystroju wnętrz, branży modowej, kosmetyków, artykuły dziecięce, sportowe, itp.

Czytaj również:  Azja i Afryka dobrym miejscem na inwestycje polskich firm. Atrakcyjne lokalizacje to Nigeria, Ghana i Dubaj