Medicover Stomatologia przejmuje jedną z wiodących sieci stomatologicznych w Niemczech – MeinDentist

MeinDentist

Medicover Stomatologia, lider rynku usług stomatologicznych w Polsce, podpisał umowę przejęcia jednej z największych klinik stomatologicznych w Berlinie – MeinDentist. Dziś Medicover Stomatologia to pionier konsolidacji polskiego rynku stomatologicznego i wiodący innowator z autorskim konceptem Rytuału Uśmiechu. Firma od kilku lat buduje pozycję lidera usług dentystycznych w Polsce. Mając bogate doświadczenie w rozwoju akwizycyjnym, z taką samą energią wkracza na największy rynek stomatologiczny w Europie. Pozyskanie 16 nowoczesnych klinik w stolicy Niemiec to mocny krok w stronę międzynarodowej ekspansji i budowania europejskiej marki Medicover Stomatologia.

Medicover Stomatologia podpisał umowę przejęcia biznesu MeinDentist, niemieckiej sieci znanych w Berlinie i Poczdamie klinik stomatologicznych, założonych przez doktora Alego Mokabberi. Na sieć 16 przejmowanych nowoczesnych centrów stomatologicznych składają się dwie silne marki: kliniki dla dorosłych pacjentów – MeinDentist i gabinety dla dzieci – KinderDentist.

MeinDentist jest jednym z wiodących graczy na rynku stomatologicznym w Niemczech. Pierwsza klinika MeinDentist powstała 20 lat temu, kliniki KinderDentist działają od 2007 roku. Obecnie MeinDentist dysponuje blisko 150 fotelami dentystycznymi. Cieszące się wśród pacjentów powszechnym zaufaniem i dużą rozpoznawalnością kliniki działają głównie w Berlinie, jedna klinika dostępna jest dla klientów w Poczdamie.

Medicover Stomatologia z międzynarodową ekspansją

Medicover Stomatologia od kilku lat odnotowuje w Polsce wyraźny i dynamiczny rozwój, napędzany przez inwestycje i akwizycje. W Polsce firma zbudowała mocny, stabilny biznes stomatologiczny i jest liderem na rynku usług stomatologicznych.

W ciągu zaledwie dwóch lat Medicover Stomatologia podwoiła liczbę foteli stomatologicznych dostępnych w sieci (obecnie posiada ich 400). Marka ma już 70 klinik stomatologicznych w Polsce, w których pracuje ponad 750 doświadczonych lekarzy. Ponadto firma posiada własne ponad 300-metrowe ultranowoczesne laboratorium protetyczne Medicover „Rytuał Uśmiechu” w Centrum Praskim Koneser w Warszawie. Laboratorium zaprojektowane zgodnie ze światowymi standardami ma za zadanie zapewnić lekarzom protetykom zaplecze i wsparcie w ich codziennej pracy z pacjentami.

Dziś firma rozpoczyna kolejny rozdział w swoim rozwoju i rozszerza działalność na największy rynek stomatologiczny w Europie.

Jesteśmy bardzo usatysfakcjonowani wejściem na największy europejski rynek stomatologiczny z tak silnymi markami, jak MeinDentist i KinderDentist. To jest dla nas bardzo ważna transakcja i znaczący pierwszy duży krok w rozwoju na międzynarodową skalę w sektorze stomatologicznym. Po trwających wiele miesięcy negocjacjach jestem podbudowana tym, czego doświadczyłam. Dr Ali Mokabberi zbudował profesjonalny i wykwalifikowany zespół medyczny, pełen kultury, pasji, zaangażowania i codziennej życzliwości. Te wartości są także bardzo bliskie kulturze działania Medicover Stomatologia. Wierzę, że żadna praktyka stomatologiczna nie może istnieć bez silnego i oddanego zespołu, który tak dba o komfort i bezpieczeństwo pacjentów, by chętnie wracali na kontynuację leczenia – mówi Wioletta Januszczyk, Dyrektor Zarządzająca Medicover Stomatologia.

Dzięki włączeniu w Medicover Stomatologia sieci klinik MeinDentist lekarze czy asystentki stomatologiczne, którzy pracują w Medicover Stomatologia lub chcą dołączyć do zespołu, będą mogli rozwijać międzynarodowo swą ścieżkę zawodową.

Niemcy są największym rynkiem stomatologicznym w Europie, którego wartość szacowana jest na blisko 30 mld euro. Jest to ponad dziesięć razy więcej niż wielkość rynku stomatologicznego w Polsce.

Wioletta Januszczyk dodaje:
Analitycy przewidują, że w tym roku, po trudniejszym dwuletnim okresie pandemicznym, rynek usług stomatologicznych w Europie odnotuje zdecydowane ożywienie. Ogromnie się cieszę, że Medicover Stomatologia podjęła w tym roku zdecydowane kroki w celu rozszerzenia zakresu swoich usług i obecności na europejskim rynku. To potwierdza, że nasza strategia rozwoju się sprawdza – wpisuje się w model polegający na łączeniu sił z najlepszymi i najzdolniejszymi klinikami i dentystami przy jednoczesnym inwestowaniu w sukces własnej marki.