Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2016 roku

0
samochód

Toyota ponownie zwiększyła swoją przewagę nad pozostałymi markami motoryzacyjnymi w rankingu najbardziej wartościowych globalnych marek wg Forbesa. Według analiz Forbesa wartość marki Toyoty wzrosła w ciągu roku o 11% do 42,1 mld dolarów.

Najcenniejsze marki motoryzacyjne w 2016 roku według Forbesa

Pozycja w rankingu ogólnym 2016 Pozycja w rankingu ogólnym 2015 Nazwa Wartość marki (w mld USD) Zmiana w stosunku do 2014 roku
6 8 Toyota 42,1 11%
14 16 BMW 28,8 4%
20 24 Mercedes-Benz 26 16%
23 23 Honda 25,2 8%
35 41 Ford 14,1 12%
36 39 Audi 14 10%
59 62 Chevrolet 9,8 10%
63 66 Lexus 9 13%
67 78 Porsche 8,3 18%
70 75 Nissan 8,2 13%
71 64 Hyundai 8,1 -4%
77 67 Volkswagen 7,6 -5%

Najcenniejsze marki w 2016 roku według Forbesa

Do czołówki najcenniejszych globalnych marek należą największe firmy technologiczne – Appe, Google, Microsoft, Facebook, a także Coca-Cola. Japońska marka awansowała w tym roku z 8. na 6. pozycję, wyprzedzając IBM i McDonalds.

Pozycja 2016 Pozycja 2015 Nazwa firmy Wartość marki Zmiana w stosunku do 2015 roku Branża
(w mld USD)
1 1 Apple 154,1 6% Technologie
2 3 Google 82,5 26% Technologie
3 2 Microsoft 75,2 9% Technologie
4 4 Coca-Cola 58,5 4% Napoje
5 10 Facebook 52,6 44% Technologie
6 8 Toyota 42,1 11% Motoryzacja
7 5 IBM 41,4 -17% Technologie
8 11 Disney 39,5 14% Rozrywka
9 6 McDonalds 39,1 -1% Restauracje
10 9 General Electric 36,7 -2% Różne