Grupa Muszkieterów w Polsce, zrzeszająca przedsiębiorców prowadzących działalność pod szyldami Intermarché i Bricomarché, wypracowała w 2017 roku obroty w wysokości 7,1 miliarda złotych – to o ponad 8,5 proc. więcej niż w roku poprzednim. Systematyczny wzrost wyników Grupy to potwierdzenie stabilnej pozycji Muszkieterów na rynku i dobry prognostyk na przyszłość.
W ubiegłym roku Grupa Muszkieterów świętowała 20-lecie swojej działalności w Polsce. W tym czasie stała się istotnym graczem na rynku supermarketów spożywczych oraz dynamicznie urosła w segmencie „dom i ogród”, a także została liderem rynku przymarketowych stacji paliw. Stały rozwój Grupy Muszkieterów w Polsce jest wspierany przez inwestycje – te w u ubiegłym roku wyniosły ponad 60 milionów złotych, a w roku bieżącym mają wynieść ponad 100 milionów złotych.
Zarząd Grupy postrzega rynek handlu detalicznego w Polsce jako ukształtowany, jednocześnie oceniając, iż przy zachowaniu dotychczasowej dynamiki posiada on niezmiennie duży potencjał wzrostu. Optymistyczna ocena rynku ma swoje odzwierciedlenie w obrotach Grupy Muszkieterów, które wzrosły w 2017 roku o ponad 8,5 proc. w porównaniu do 2016 roku. Wypracowane wzrosty umacniają pozycję na rynku i dają Grupie przestrzeń do następnych inwestycji. W 2018 roku planowane jest otwarcie około 20 nowych supermarketów Bricomarché i Intermarché, a także uruchomienie kolejnych składów budowlanych Bricomarché oraz stacji paliw przy marketach Intermarché. Również w tym roku Grupa planuje prace nad stworzeniem nowej globalnej strategii marketingowej oraz nad wdrożeniem multiformatowości i rozwiązań wspierających multikanałowość.
– Rok 2017 dał nam wiele powodów do zadowolenia. Grupa Muszkieterów z obrotami przekraczającymi 7 miliardów złotych umocniła swoją pozycję w czołówce polskiego retailu. Bardzo się cieszymy, iż wzrost udziałów Bricomarché w rynku DIY odbywał się zgodnie z oczekiwaniami. Wierzymy, że 2018 rok będzie dla nas równie udany. Przed nami czas intensywnej pracy podczas wdrażania wielu inicjatyw, które mają nas wesprzeć w osiągnięciu sukcesu m.in. w zakresie rozwoju logistyki, oferty produktowej, ale także konceptu naszych sklepów – komentuje Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce.
Wzrost obrotów Intermarché
Dzięki systematycznej pracy nad doskonaleniem oferty sieć Intermarché wraz ze stacjami paliw wypracowała niemal 6,4 proc. wzrost obrotów r/r i zakończyła 2017 rok z obrotami na poziomie 5 miliardów złotych. Grupa Muszkieterów nie ustaje w poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań, których celem jest rozwój marketów pod szyldem Intermarché w różnych formatach i kanałach.
W 2017 roku sieć Intermarché przeprowadziła kilka udanych przedsięwzięć. Jednym z kluczowych było wprowadzenie nowej marki własnej „Ulubione”, oferującej klientom sieci linię wysokojakościowych produktów w przystępnej cenie. W ubiegłym roku sieć uruchomiła również oficjalny fanpage marki na Facebooku, dzięki któremu klienci mogą być na bieżąco z ofertą promocyjną sklepów, a także są informowani o akcjach specjalnych, promocjach i konkursach. Ponadto sieć uruchomiła nową aplikacje mobilną Intermarché Polska, poprzez którą klienci mają stały dostęp m.in. do aktualnych gazetek promocyjnych wszystkich marketów Intermarché oraz do informacji o akcjach specjalnych i atrakcyjnych rabatach.
– Biorąc pod uwagę wymagający rynek spożywczy i rosnącą konkurencję m.in. cenową, Intermarché dokonało znaczącego postępu w zakresie sprzedaży w porównaniu do sklepów tego samego formatu. Mamy pełną świadomość zarówno wyzwań, jakie polski rynek przed nami stawia, jak i możliwości, które oferuje, dlatego intensywnie pracujemy nad usprawnieniami w wielu obszarach naszej organizacji. Jestem przekonany, że ich efekty pomogą nam w realizacji ambicji związanych z wykorzystaniem potencjału wzrostowego Grupy Muszkieterów oraz umocnienia pozycji na polskim rynku supermarketów – powiedział Marc Dherment.
Kolejny mocny rok dla Bricomarché
Już od kilku lat sieć supermarketów typu „dom i ogród” pod marką Bricomarché prężnie się rozwija, odnotowując dwucyfrowe wzrosty sprzedaży. Pod tym kątem rok 2017 był również niezwykle pomyślny. Sieć po raz pierwszy przekroczyła próg 2 miliardów złotych obrotów, co oznacza wzrost w stosunku do roku poprzedniego – również bardzo dobrego – o 14,2 proc. Sieć zyskała 14 nowych placówek, co oznacza, że na koniec 2017 roku była dostępna dla klientów w 148 lokalizacjach.
Uruchomiając nowy supermarket w poznańskiej Galerii Pestka, sieć Bricomarché rozpoczęła w 2017 roku realizację strategii wchodzenia do dużych miast. Bardzo dobre wyniki sklepu, powstałego w miejscu dawnego Praktikera, zachęciły sieć do kolejnych inwestycji w największych polskich aglomeracjach. W lutym 2018 roku uruchomiono kolejny Bricomarché w Poznaniu (w lokalizacji po Castoramie), a w marcu br. – we Wrocławiu.
W 2017 roku Bricomarché zajęło się również unowocześnieniem zewnętrznych stref swoich sklepów – przede wszystkim stref ogrodowych. Zainstalowano w nich automatyczne nawadnianie, wymieniono większą część infrastruktury technicznej oraz przeprojektowano alejki z roślinami. 20-procentowy wzrost sprzedaży, zaobserwowany po wdrożeniu konceptu „Profesjonalny Ogród”, wpłynął na podjęcie decyzji o modernizacji stref budowlanych w 2018 roku.
Z myślą o internautach sieć uruchomiła w połowie 2017 roku fanpage „Bricomarché po sąsiedzku”, a do udziału w swojej kampanii zaprosiła m.in. Maję Popielarską, dziennikarkę i prowadzącą programy poradnikowe, oraz Wieśka Skibę, popularnego majsterkowicza i „złotą rączkę”. Zainteresowani drobnymi pracami domowymi i tematyką ogrodu mogą znaleźć na profilu fachowe porady ekspertów, a na Instagramie – inspirujące zdjęcia i wizualizacje.