W pierwszej połowie roku PKP Cargo podpisało ponad 20 kontraktów na przewozy w segmencie automotive, w tym nowe umowy handlowe na transport samochodów marki Skoda i VW.
Cześć przewozów z segmentu automotive, w tym nowo pozyskane transporty marek koreańskich, jest realizowana w kontenerach, a wiec w systemie transportu intermodalnego. Ten rodzaj transportu stanowi dla PKP Cargo jeden z kluczowych segmentów. Chociaż główną częścią biznesu polskiego przewoźnika nadal jest transport węgla, kruszyw i materiałów budowlanych, PKP Cargo inwestuje też w transport intermodalny. Ostatnio spółka kupiła 330 uniwersalnych wagonów do przewozów kontenerów oraz ogłosiła, że niebawem ruszy przetarg na zakup dziesięciu lokomotyw wielosystemowych do obsługi połączeń za granica.
– Przewozy intermodalne są bardzo ważne dla PKP Cargo. Chcemy utrzymać pozycje lidera w tym segmencie rynku, ponieważ przewidujemy jego dynamiczny wzrost w kolejnych latach, szczególnie po zakończeniu remontów i modernizacji linii kolejowych w Polsce – mówi Jacek Neska, członek zarządu PKP Cargo ds. handlowych. – Już dzisiaj wykorzystujemy nasze przewagi i szukamy możliwości stałej współpracy z doświadczonymi partnerami.
PKP Cargo jest liderem w segmencie przewozów intermodalnych w Polsce z około 60 proc. udziałem w rynku. Nowe wagony intermodalne są przystosowane do przewozu kontenerów wykorzystywanych w transporcie morskim. Cześć z nowych platform jest już wykorzystywana do obsługi klientów.