Jak wynika z danych Głównego Urzędu Statystycznego, w Polsce działa ponad 1,8 miliona firm zatrudniających poniżej dziesięciu pracowników. Mikroprzedsiębiorstwa to sektor z ogromnym potencjałem dla branży Car Fleet Management – tym bardziej, że jak pokazuje badanie zrealizowane na zlecenie Carefleet S.A. w II kwartale 2016 roku, już 27,6% jego przedstawicieli rozważa finansowanie samochodów służbowych w formie wynajmu długoterminowego.
Ponad ¾ przedstawicieli mikroprzedsiębiorstw zna usługę wynajmu
Wynajem długoterminowy to model budowania firmowych flot pojazdów, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród dużych podmiotów gospodarczych, a w ostatnich latach jest coraz chętniej wdrażany także w przedsiębiorstwach z sektora MŚP. Według danych Carefleet S.A. niemal 8% podmiotów zatrudniających od 1 do 9 pracowników korzysta z tej formy finansowania pojazdów służbowych, a odsetek ten systematycznie rośnie.
– Jeszcze kilka lat temu wynajem długoterminowy samochodów był rozwiązaniem mało znanym w sektorze mikroprzedsiębiorstw. Należy jednak pamiętać, że dopiero od niedawna duże firmy z branży CFM zaczęły angażować się w budowanie świadomości usługi w tym sektorze. I to przynosi efekty. Jak wynika z naszego badania, już ponad 78% przedstawicieli najmniejszych firm wie, czym jest wynajem długoterminowy samochodów – twierdzi Bartosz Olejnik, Dyrektor Sprzedaży i Marketingu w Carefleet S.A., jednej z czołowych polskich firm z branży Car Fleet Management.
Atrakcyjny poziom cenowy oferty na pierwszym miejscu
Jak pokazuje badanie Carefleet S.A. dla właścicieli mikroprzedsiębiorstw najważniejsze są koszty. Prawie 60% ankietowanych wskazało atrakcyjny poziom cenowy oferty jako kluczowy czynnik determinujący wybór dostawcy usługi wynajmu długoterminowego.
– Firmy specjalizujące się w wynajmie długoterminowym samochodów coraz częściej dostosowują swoje oferty do potrzeb najmniejszych przedsiębiorstw, nie tylko pod względem cenowym, ale również zakresu świadczonych usług – dodaje Bartosz Olejnik.
20% przedstawicieli przedsiębiorstw zatrudniających poniżej dziesięciu pracowników, rozważając wybór usługodawcy CFM, poszukuje firm, które znane są na rynku z wynajmu długoterminowego, a 15,5% zależy na właściwym dopasowaniu oferty do specyfiki branży i prowadzonego przez nich biznesu.
Najmniejsze firmy doceniają przewidywalność kosztów
Dla ponad 40% ankietowanych przewidywalność kosztów stanowi główną korzyść z wynajmu długoterminowego samochodów. Według badanych do wynajmu zachęca też możliwość relatywnie częstej wymiany aut (29 %) oraz fakt, że samochody pozostają w księgach rachunkowych wynajmującego (16,8%). Ponad 11% badanych mikroprzedsiębiorców zwróciło również uwagę na oszczędność czasu i kosztów związanych z serwisowaniem, likwidacją szkód i wymianą opon.