Rozwój aplikacji do tworzenia trójwymiarowych filmów priorytetem spółki Immersion. Jej zarząd liczy na swoje zagraniczne przedstawicielstwa

Piotr Baczyński, prezes zarządu firmy Immersion

Spółka Immersion, producent zaawansowanych prezentacji multimedialnych, w ostatnim czasie otworzyła trzy zagraniczne biura, w tym jedno w Stanach Zjednoczonych. Obecnie firma skupia się przede wszystkim na rozwoju produktów służących do tworzenia filmów w trójwymiarowej technologii. Zdaniem prezesa Piotra Baczyńskiego wirtualna rzeczywistość stanowi przyszłość światowego segmentu wideo.

– W ciągu ostatnich 6 miesięcy otworzyliśmy przedstawicielstwo w Londynie, w Saint Louis w Stanach Zjednoczonych, w Turcji, a także podpisaliśmy umowę o współpracy z firmą w Kuwejcie, która teraz sprzedaje nasze usługi na terenie Bliskiego Wschodu – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Piotr Baczyński, prezes zarządu firmy Immersion.

Dalsze plany warszawskiej spółki zakładają przede wszystkim poszerzenie oferty o aplikacje umożliwiające kręcenie filmów w trybie 360 stopni. Wzrost popularności tego typu urządzeń to w ocenie prezesa Baczyńskiego największa zmiana zachodząca obecnie na rynku. Producent trójwymiarowych aplikacji ma już za sobą pierwsze realizacje wykonane przy użyciu trójwymiarowej technologii.

– Tego rodzaju film stworzyliśmy m.in. dla m.st. Warszawy, promuje on stolicę na Expo w Mediolanie. Wiele firm wchodzi w tę technologię od strony hardware’u, takie kamery przygotowują teraz takie firmy, jak Google, GoPro, a nawet Nokia – informuje przedstawiciel spółki Immersion.

Choć firma funkcjonuje dopiero od zeszłego roku, to już teraz bardzo mocno wchodzi na zagraniczne rynki. Po biurach w Turcji oraz Izraelu przyszedł czas na Stany Zjednoczone oraz Londyn. Szczególnie duże nadzieje zarząd spółki wiąże z amerykańskim przedstawicielstwem w Saint Louis. Zdaniem Piotra Baczyńskiego w dłuższej perspektywie rynek amerykański wydaje się być najbardziej perspektywiczny.

– Natomiast najbardziej obiecująca na tym etapie jest Wielka Brytania, gdzie mamy już pierwszy projekt, bardzo dużą inwestycję nieruchomościową w Londynie, oraz Bliski Wschód, gdzie mamy wyłączność na kilka obszarów rynku – dodaje Baczyński.

Rozmówca ma nadzieję na dynamiczny wzrost spółki Immersion. Obecnie firma jest na etapie analizy rynku i poszukiwania najbardziej perspektywicznych obszarów.

– Naszą zasadą, którą staramy się wcielać w życie, jest to, żeby po realizacji każdego projektu zespół był mądrzejszy niż przed jego realizacją – mówi.

Zgodnie z tą ideą zespół tworzący Immersion skupia się na pozyskiwaniu zleceń z różnych rynków, dzięki czemu łatwiej o zdobycie cennego doświadczenia. Jak mówi prezes Baczyński, w trójwymiarowej technologii ogólna świadomość rynku i doświadczenie są absolutnie kluczowe.

Immersion jest producentem zaawansowanych prezentacji multimedialnych kompatybilnych z urządzeniem Oculus Rift. Z usług spółki skorzystały między innymi takie firmy, jak Samsung, Radisson czy Ghelamco.