SOFORT GmbH wyniki po II kwartałach 2016 r.

0

Dostawca bezpośredniej metody płatności SOFORT w pierwszej połowie br. odnotował 28% wzrost. Z tego względu firma spodziewa się, że rok zamknie całkowitym wynikiem jeszcze lepszym niż w 2015 r. SOFORT jest obecnie dostępny w 36 000 sklepach, lecz każdego dnia zgłasza się średnio 50 kolejnych, zainteresowanych współpracą. Znacznie też zwiększyła się liczba osób korzystających z tej metody płatności – już około 5 mln transakcji miesięcznie jest przeprowadzanych poprzez SOFORT.

Wśród głównych przyczyn stojących za kontynuacją sukcesów SOFORT należy wymienić stale wzrastający poziom świadomości konsumentów na temat głównych zalet tej metody płatności – szybkość, prostota i wygoda. Ponadto, w skali europejskiej, można zauważyć, że wzrost napędzany jest również poprzez coraz bardziej rozwijającą się współpracę z sektorem bankowym.

Zauważalny jest również trend pokazujący, że SOFORT jest na większą skalę wykorzystywany przez sklepy internetowe w rozwoju handlu transgranicznego. Na przykład 21 000 z 36 000 sklepów online udostępnia dokonywanie płatności online przez austriackich konsumentów. Również międzynarodowe partnerstwa z globalnymi graczami, takimi jak: Worldpay, Globalcollect czy Adyen, są siłą napędową wzrostu i szybkiej ekspansji.

Polska stanowi istotną składową obserwowanych wzrostów. Nasz rynek, w porównaniu do krajów Zachodniej Europy, przy bardzo dynamicznym tempie rozwoju, posiada jeszcze ogromne pokłady potencjału wzrostowego. Bardzo nas cieszy, że systematycznie powiększa się liczba sklepów zainteresowanych współpracą z nami. Oznacza to, że nasze główne zalety – bezpieczeństwo, wygoda, szybkość, łatwość integracji oraz konkurencyjne stawki, są w coraz to większym stopniu dostrzegane. Dla wielu polskich firm bardzo interesujące są także atuty SOFORT w kontekście otwierania i prowadzenia działalności na innych rynkach europejskich – mówi Dagmara Kruszewska, Country Manager SOFORT GmbH w Polsce.

Jens Lütcke, CEO SOFORT GmbH
Jens Lütcke, CEO SOFORT GmbH

Kolejnym istotnym czynnikiem wspomagającym ekspansję SOFORT były działania Komisji Europejskiej zapobiegające geoblockingowi. W tej sposób władze Unii chcą pozwolić właścicielom sklepów internetowych na lepszy dostęp do rozwiązań wspierających rozwój na rynkach zagranicznych. – Metody płatności, z których można korzystać tylko na jednym rynku często kosztują więcej zachodu, niż są tego warte – powiedział Jens Lütcke, CEO SOFORT.

Czytaj również:  Specjalizacja i produkcja okrętów dla Marynarki Wojennej mogą uratować polskie stocznie. Dzięki temu do 2030 roku może powstać 85 tys. nowych miejsc pracy

Trend wzrostowy jest też kontynuowany na rodzimym dla SOFORT rynku niemieckim. – Chociaż SOFORT jest dostępny w ponad 64% wszystkich największych niemieckich sklepach internetowych, udziały naszej metody płatności rosną obecnie głównie za sprawą nowych modeli biznesowych B2B zwiększających potencjał w obszarze e-commerce. Dodatkowo, wiele niemieckich sklepów internetowych także zyskuje na popularności w innych krajach europejskich. Tutaj SOFORT jest silnym partnerem dzięki wysokiemu stopniowi penetracji rynku. Z tego powodu, globalne marki takie jak Adidas, Spotify czy Lufthansa również polegają na naszej metodzie płatności – podsumowuje Jens Lütcke.