Spadają przychody Belvédère w Polsce i na świecie

ceo (3)

Przychody producenta i dystrybutora alkoholi spadają na większości rynków, w tym w Polsce. Ogólnie obroty spadły w zakończonym półroczu o prawie 7 proc.

Notowana na giełdzie Euronext w Paryżu spółka Belvédère zanotowała w I połowie roku spadek obrotów (bez uwzględniania podatku akcyzowego) o 6,9 proc. rdr do poziomu 236,6 miliona euro. (993,3 mln zł wg kursu a dnia 18 sierpnia 2014 r.).

Obroty w Polsce, która jest największym rynkiem grupy, wyniosły 94,2 miliona euro (395,5 mln zł), czyli zmniejszyły się o 6,8 proc. rdr.

Spadek tłumaczy się głównie tym, że rynek skurczył się o 4 proc. w ciągu sześciu pierwszych miesięcy 2014 r., co ma związek z 15-proc. podwyżką podatku akcyzowego od 1 stycznia 2014 r. oraz zintensyfikowaną działalnością promocyjną konkurencji. Zgodnie ze strategią utrzymania marż na produktach, spółka Belvédère nie zdecydowała się na udział w tak intensywnej polityce promocyjnej – tłumaczy spółka w komunikacie. – Tym niemniej, grupa (…) odnotowała ilościowo 14-proc. udział w rynku wódki, przy czym udział jedynie marki Krupnik wyniósł 11 proc. całego rynku.