System CRM w firmie i jego funkcje ułatwiające prowadzenie biznesu

System CRM

Poszukiwanie nowych rozwiązań i dróg kontaktów z klientami jest ogromnie ważne. Dlaczego? Otóż budowanie długotrwałej więzi z klientem daje każdej firmie wymierne korzyści. Działanie w oparciu o zaawansowane narzędzia umożliwiające budowanie trwałej relacji pomiędzy przedsiębiorcą a jego kontrahentami wpływa na wzrost sprzedaży oraz pomaga utrzymać silną pozycję na rynku. Sekret sukcesu tkwi w tajemniczym skrócie CRM. Co to takiego? Przekonajmy się!

Czym jest system CRM?

Pojęcie narzędzi CRM (ang. Customer Relationship Management) to koncepcja zarządzania usprawniająca proces sprzedaży, której celem jest nieustanne usprawnianie komunikacji pomiędzy przedstawicielem danej instytucji a odbiorcami produktów i usług. Na jego podstawie dzięki zaawansowanej identyfikacji nowych klientów i obecnych tworzony jest profil każdego z nich, by wyselekcjonować kluczowych dla danej firmy kontrahentów.

CRM – Customer Relationship Management – Zarządzanie Relacjami z Klientem

Tak jak mówi definicja CRM, ten profesjonalny program do zarządzania firmą pomaga przedsiębiorcom monitorować, organizować i weryfikować zamierzenia klientów, które są istotne dla opracowywania strategii sprzedaży, wpływając na bardziej efektywną współpracę. Wdrożenie systemu CRM pomoże zapanować nad chaosem w firmie, porządkując informacje wynikające z kontaktowania się nowoczesnymi kanałami komunikacyjnymi, a nie wyłącznie z rozmów telefonicznych z danym klientem.

Kontrola procesów sprzedażowych każdej firmy pozwoli zwiększyć jej zasięg poprzez dostosowywanie ofert pod indywidualne preferencje klienta. Według CRM bardziej opłacalne dla przedsiębiorstwa jest utrzymanie relacji ze stałym klientem niż pozyskiwanie nowych. Ta zaawansowana kontrola nad bazą danych klientów

Gdzie wykorzystywane są systemy CRM dla potencjalnych klientów?

Filozofia CRM opiera się na działaniach, które skutecznie realizuje automatyzacja marketingu (ang. marketing automation), która poprawia wydajność działań sektorów odpowiedzialnych w firmie za tworzenie kampanii reklamowych. Proces ten integruje system z innymi formami komunikacji, które obok wysyłki wiadomości e-mail i faksów z ofertami oraz kontaktem telefonicznym preferują też dystrybucję informacji poprzez media społecznościowe. Automatyzacja sprzedaży śledząc preferencje klientów, dostosowuje ofertę sprzedaży do ich potrzeb. Kładąc nacisk na indywidualny kontakt z klientem, CRM stał się kluczowym narzędziem w firmowym marketingu.

Systemy CRM stały się niezwykle popularne w biurach nieruchomości, gdyż ze względu na przejrzystą formułę ułatwiają zarządzanie biurem oraz monitorowanie bazy danych klientów. Dodatkowo usprawniają pracę pośredników podczas zamieszczania ofert na portalach z ogłoszeniami i kontaktowania się z kontrahentami dowolnym kanałem komunikacji.

Oprogramowanie CRM i jego zalety

Optymalne oprogramowanie dla firm stało się podstawą sprawnego zarządzania kontaktami i sprzedażą. Wśród wielu programów i aplikacji dla firm wyróżnia się system ASARI CRM. Nowoczesne programowanie to w pełni zintegrowany system klasy CRM nastawiony na ciągłe doskonalenie procesu zarządzania relacjami z klientami.

Wdrożenie oprogramowania CRM umożliwia kontrolę bezpieczeństwa bazy danych obecnych i potencjalnych klientów, dostęp do istotnych informacji w jednym miejscu oraz budowanie historii obsługi klienta. Największe korzyści płynące z wdrożenia systemu CRM to zwiększenie efektywności i automatyzacja procesu sprzedaży, poprawa jakości obsługi klienta, a co za tym idzie – także wydajności pracy zespołowej.

Kanały komunikacji w systemie CRM

CRM do zarządzania relacjami działa na wielu polach. Zbierając dane poprzez czaty na żywo, formularze, wymianę maili, telefony oraz media społecznościowe system dokonuje analizy w zakresie kontroli historii zakupów, oraz preferencji klienta. Działania te mają na celu podniesienie standardów obsługi klienta, które będą dobrze rokować na dalszą współpracę. Mobilny CRM to ciągły kontakt z potencjalnymi klientami z dowolnego miejsca na świecie i z dowolnej lokalizacji.

Podsumowanie

Intensyfikacja podejmowanych działań wobec najbardziej obiecujących klientów wraz z budowaniem trwałych relacji biznesowych stoi na czele każdego przedsiębiorstwa. Dzięki tego typu rozwiązaniom firma nie traci ciągłości kontaktu z klientem, dlatego nawet w przypadku byłych kontrahentów proponuje odświeżenie relacji na różnych kanałach komunikacji. Profesjonalna obsługa klienta jest podstawą. CRM to działania wspomagające zarządzanie relacjami z klientami w celu stworzenia relatywnie jak najdłuższej współpracy opartej na obustronnej korzyści.