Toyota zdominowała rynek aut kompaktowych w Polsce

0

W kwietniu i maju, czyli po premierze nowej generacji Corolli, Toyota zajęła pierwsze miejsce pod względem rejestracji kompaktów. Co więcej, Corolla została najpopularniejszym kompaktem na polskim rynku. W tym roku oferta Toyoty w segmencie C jest wyjątkowo różnorodna i atrakcyjna. Klientów przyciągają do salonów zarówno nowoczesne technologie Corolli nowej generacji, jak i bardzo korzystna oferta na Aurisa Classic.

Corolla jest obecnie liderem na rynku aut kompaktowych w Polsce – zarówno w zestawieniu miesięcznym z maja (1941 egz.), jak i sumując liczbę rejestracji w kwietniu i maju (3580 egz.). Na wynik ten składa się zarówno liczba rejestracji nowego modelu 12. generacji, oferowanego jako hatchback, sedan i TS Kombi z napędami hybrydowymi i benzynowymi, jak i Corolla Classic, czyli poprzednia generacja dostępna wyłącznie z nadwoziem sedan.

Auris, który jeszcze w zeszłym roku stanowił główną pozycję w kompaktowej ofercie Toyoty, zanotował 737 rejestracji w maju i 1595 rejestracji od kwietnia. W sumie w maju zarejestrowano 2 678 kompaktowych Toyot, a od kwietnia do maja na drogi wyjechało ich 5 177.

Najpopularniejsze marki w segmencie C (rejestracje)

Marka kwiecień 2019 maj 2019 kwiecień-maj 2019
Toyota 2499 2678 5177
Skoda 2651 2415 5066
Volkswagen 1127 1249 2376
Opel 1021 1242 2263
Kia 691 695 1386
Hyundai 604 757 1361
Fiat 600 701 1301
Renault 672 537 1209
Seat 406 641 1047
Ford 526 410 936

Źródło: PZPM

Najpopularniejsze modele w segmencie C (rejestracje)

Model kwiecień 2019 maj 2019 kwiecień-maj 2019
Corolla 1639 1941 3580
Octavia 1689 1769 3458
Golf 1127 1247 2374
Astra 1021 1242 2263
Auris 858 737 1595
Rapid 896 548 1444
Tipo 600 701 1301
Cee’d 607 629 1236
Megane 672 537 1209
I30 512 601 1113

Źródło: PZPM

Ponad 10 000 kompaktowych Toyot

Łączna liczba rejestracji Corolli i Aurisa od stycznia do maja 2019 roku wzrosła o 21% do liczby 10 228 egzemplarzy, z 8 436 aut w tym samym okresie 2018 roku. Premiera nowego modelu Corolli spowodowała skokowy wzrost rejestracji modelu aż o 74% – z 3 380 aut od stycznia do maja 2018 do 5 893 egz. w tym roku. Równocześnie popularność powoli schodzącego z rynku Aurisa zmalała nieznacznie – tylko o 14%.

Czytaj również:  Daimler i Geely Holding ustanawiają globalną spółkę joint venture w celu rozwoju marki smart

W maju Toyota zanotowała spektakularnie wysoki udział w segmencie C – aż 21,2%. W tym samym miesiącu ubiegłego roku wynosił on 15,1%. Średnio w pierwszych pięciu miesiącach tego roku Toyota zajmowała 17,1% rynku kompaktów.

Corolla popularna zarówno wśród firm jak i osób prywatnych

W grupie klientów indywidualnych liczba rejestracji Corolli i Aurisa wzrosła o 26% rok do roku, do liczby 3 936 aut, zaś na rynku flotowym oba modele Toyoty znalazły od stycznia do maja 6 292 nabywców, o 18% więcej niż rok temu w tym samym okresie.

Floty polskich firm wzbogaciły się w tym roku o 3 954 Corolle (vs 2 084 aut rok do roku). Nowa generacja najpopularniejszego samochodu na świecie spotkała się z uznaniem także prywatnych kierowców, którzy w tym roku zarejestrowali 1 939 Corolli (+643 auta rok do roku). Co więcej, wśród nabywców prywatnych wzrosła w tym roku także popularność Aurisa, dostępnego w ofercie Classic. Do maja liczba rejestracji tego modelu wyniosła 1 997 egzemplarzy (+173 auta rok do roku).