W kwietniu i maju, czyli po premierze nowej generacji Corolli, Toyota zajęła pierwsze miejsce pod względem rejestracji kompaktów. Co więcej, Corolla została najpopularniejszym kompaktem na polskim rynku. W tym roku oferta Toyoty w segmencie C jest wyjątkowo różnorodna i atrakcyjna. Klientów przyciągają do salonów zarówno nowoczesne technologie Corolli nowej generacji, jak i bardzo korzystna oferta na Aurisa Classic.
Corolla jest obecnie liderem na rynku aut kompaktowych w Polsce – zarówno w zestawieniu miesięcznym z maja (1941 egz.), jak i sumując liczbę rejestracji w kwietniu i maju (3580 egz.). Na wynik ten składa się zarówno liczba rejestracji nowego modelu 12. generacji, oferowanego jako hatchback, sedan i TS Kombi z napędami hybrydowymi i benzynowymi, jak i Corolla Classic, czyli poprzednia generacja dostępna wyłącznie z nadwoziem sedan.
Auris, który jeszcze w zeszłym roku stanowił główną pozycję w kompaktowej ofercie Toyoty, zanotował 737 rejestracji w maju i 1595 rejestracji od kwietnia. W sumie w maju zarejestrowano 2 678 kompaktowych Toyot, a od kwietnia do maja na drogi wyjechało ich 5 177.
Spis treści:
Najpopularniejsze marki w segmencie C (rejestracje)
Marka | kwiecień 2019 | maj 2019 | kwiecień-maj 2019 |
Toyota | 2499 | 2678 | 5177 |
Skoda | 2651 | 2415 | 5066 |
Volkswagen | 1127 | 1249 | 2376 |
Opel | 1021 | 1242 | 2263 |
Kia | 691 | 695 | 1386 |
Hyundai | 604 | 757 | 1361 |
Fiat | 600 | 701 | 1301 |
Renault | 672 | 537 | 1209 |
Seat | 406 | 641 | 1047 |
Ford | 526 | 410 | 936 |
Źródło: PZPM
Najpopularniejsze modele w segmencie C (rejestracje)
Model | kwiecień 2019 | maj 2019 | kwiecień-maj 2019 |
Corolla | 1639 | 1941 | 3580 |
Octavia | 1689 | 1769 | 3458 |
Golf | 1127 | 1247 | 2374 |
Astra | 1021 | 1242 | 2263 |
Auris | 858 | 737 | 1595 |
Rapid | 896 | 548 | 1444 |
Tipo | 600 | 701 | 1301 |
Cee’d | 607 | 629 | 1236 |
Megane | 672 | 537 | 1209 |
I30 | 512 | 601 | 1113 |
Źródło: PZPM
Ponad 10 000 kompaktowych Toyot
Łączna liczba rejestracji Corolli i Aurisa od stycznia do maja 2019 roku wzrosła o 21% do liczby 10 228 egzemplarzy, z 8 436 aut w tym samym okresie 2018 roku. Premiera nowego modelu Corolli spowodowała skokowy wzrost rejestracji modelu aż o 74% – z 3 380 aut od stycznia do maja 2018 do 5 893 egz. w tym roku. Równocześnie popularność powoli schodzącego z rynku Aurisa zmalała nieznacznie – tylko o 14%.
W maju Toyota zanotowała spektakularnie wysoki udział w segmencie C – aż 21,2%. W tym samym miesiącu ubiegłego roku wynosił on 15,1%. Średnio w pierwszych pięciu miesiącach tego roku Toyota zajmowała 17,1% rynku kompaktów.
Corolla popularna zarówno wśród firm jak i osób prywatnych
W grupie klientów indywidualnych liczba rejestracji Corolli i Aurisa wzrosła o 26% rok do roku, do liczby 3 936 aut, zaś na rynku flotowym oba modele Toyoty znalazły od stycznia do maja 6 292 nabywców, o 18% więcej niż rok temu w tym samym okresie.
Floty polskich firm wzbogaciły się w tym roku o 3 954 Corolle (vs 2 084 aut rok do roku). Nowa generacja najpopularniejszego samochodu na świecie spotkała się z uznaniem także prywatnych kierowców, którzy w tym roku zarejestrowali 1 939 Corolli (+643 auta rok do roku). Co więcej, wśród nabywców prywatnych wzrosła w tym roku także popularność Aurisa, dostępnego w ofercie Classic. Do maja liczba rejestracji tego modelu wyniosła 1 997 egzemplarzy (+173 auta rok do roku).