Toyota zostanie jedynym właścicielem Daihatsu

0

Toyota Motor Corporation i Daihatsu Motor Co., Ltd. podpisały porozumienie o całkowitym przejęciu Daihatsu przez Toyotę. Największy producent samochodów na świecie posiada obecnie 51% udziałów partnera. Transakcja zostanie sfinalizowana w sierpniu 2016 roku poprzez wymianę akcji.

toyotaCelem umowy jest wspólna praca obu firm nad wypracowaniem spójnej strategii, skupiającej się na segmencie małych samochodów. W ramach współpracy oba przedsiębiorstwa wykorzystają swoje mocne strony dla obopólnej korzyści i zrównoważonego wzrostu. Przyczyni się to do wzmocnienia wartości obu marek.

Toyota i Daihatsu rozpoczęły współpracę w 1967 roku. Po połączeniu obie firmy utrzymają osobne struktury i style zarządzania, współpracując jako partnerzy w Toyota Group. Wspólna strategia ma posłużyć zwiększeniu konkurencyjności produktów i podejmowaniu ambitnych celów takich jak opracowywanie nowych technologii i wdrożenie działań w nowych obszarach o dużym potencjale wzrostu.

„To dla nas szansa, abyśmy mogli w pełni sobie nawzajem zaufać i maksymalnie wykorzystać swoje atuty. Możemy teraz skoncentrować się na naszych najważniejszych kompetencjach. To moim zdaniem jest klucz do zwiększania konkurencyjności na globalnym rynku” – powiedział prezydent Toyoty, Akio Toyoda.

„Jestem przekonany, że tym porozumieniem położyliśmy podwaliny pod stabilny wzrost firmy przez następne 100 lat. To dla nas doskonała okazja do scementowania naszych relacji z Toyotą i wyniesienia marki Daihatsu do najwyższych światowych standardów” – dodał prezydent Daihatsu, Masanori Mitsui.

W ramach wspólnej strategii Toyota i Daihatsu udostępnią sobie wzajemnie zasoby i infrastrukturę oraz wymienią się ekspercką wiedzą i technologiami. Współpraca wzmocni obie marki i pozwoli szybciej opracowywać nowe, konkurencyjne produkty.

Produkcja małych samochodów

Toyota i Daihatsu zachowają osobne linie modeli, które zostaną dostosowane do preferencji klientów i specyfiki każdej marki. Daihatsu weźmie na siebie odpowiedzialność za rozwój małych samochodów dla obu marek, koncentrując się na tych grupach klientów, w których marka ma już wyrobioną silną pozycję. Ponadto firma będzie doskonalić procesy związane z planowaniem produktów i rozwojem technologicznym małych samochodów obu marek.

Czytaj również:  Polskie miasta rozwijają ekologiczny transport. Do 2021 r. po polskich drogach ma jeździć blisko tysiąc elektrycznych autobusów

Technologie

Oba przedsiębiorstwa będą dzielić się strategiami rozwoju i wdrażania nowych technologii, począwszy już od etapu koncepcyjnego. Toyota będzie nadal koncentrować się na technologiach związanych z ochroną środowiska, bezpieczeństwem, doświadczeniem kierowcy i pasażerów podczas jazdy oraz komfortem. Daihatsu skupi się na wdrażaniu nowych rozwiązań do gotowych produktów oraz na rozwijaniu technologii obniżających koszty i zużycie paliwa. Podczas wspólnych prac nad technologiami następnych generacji Daihatsu skoncentruje się na obniżaniu kosztów i miniaturyzacji.

Operacje

Oba przedsiębiorstwa udostępnią sobie nawzajem infrastrukturę na rynkach rozwijających się. Daihatsu będzie odpowiadać za zwiększenie wydajności i elastyczności w dziedzinie rozwoju, zaopatrzenia i procesów produkcji. Toyota wesprze Daihatsu w sprzedaży na terenie Japonii, udostępniając partnerowi swoją sieć dystrybucji oraz dzieląc się kompetencjami w dziedzinie strategii sprzedaży.