Twisto znosi opłaty dla spóźnialskich klientów

Michal Smida, założyciel Twisto
Michal Smida, założyciel Twisto

Fintech oferujący formułę zakupową „kup teraz, zapłać później” na jedno kliknięcie, zrezygnował z opłat dla klientów, którzy po trzech tygodniach od dokonania zakupu w sklepie internetowym nie uregulują rachunku. – Nasza usługa jest najwygodniejsza na rynku i bezpłatna dla klientów – mówi Michał Smida – założyciel Twisto.

Twisto to nowatorska formuła zakupowa, dzięki której klient ma aż 21 dni na zapłacenie za e-zakupy bez żadnych dodatkowych kosztów, a sklep internetowy otrzymuje płatność następnego dnia roboczego i nie ponosi żadnego ryzyka braku zapłaty. Dzięki wykorzystaniu zaawansowanego algorytmu, do dokonania zakupu z Twisto, z punktu widzenia klienta, wystarczy jedno kliknięcie.

Dotychczas, jeśli klient nie uregulował należności za zakupy w ciągu 3 tygodni, Twisto naliczało mu opłatę za świadczoną usługę w wysokości 10 zł za każde pięć dni opóźnienia (jednak nigdy nie więcej niż 50 zł lub 50 proc. wartości zamówienia). Od 1 stycznia opłaty dla spóźnialskich zostały zniesione.

– Z naszych usług  jest zadowolonych 97 proc. klientów. Potwierdzają to prowadzone przez Twisto badania satysfakcji. W przeciwieństwie do użytkowników innych rozwiązań, nasi klienci nie muszą się rejestrować, ani podawać wrażliwych danych osobowych, takich jak numer PESEL – mówi Michał Smida, założyciel Twisto. – Od 1 stycznia 2019 r. nasza usługa jest nie tylko najwygodniejsza na rynku, ale także bezpłatna, nawet dla spóźnialskich. Zdecydowaliśmy bowiem o zniesieniu opłat dla osób, które nie zapłacą za zakupy w ciągu 21 dni – dodaje.

Zniesienie opłat było możliwe przede wszystkim dlatego, że model biznesowy Twisto opiera się na prowizji pobieranej od sklepów internetowych. Dodatkowo specjalny algorytm Nikita, który w ciągu milisekund weryfikuje wiarygodność klienta, sprawia, że odsetek niezapłaconych rachunków po 21 dniach jest marginalny.

Kupując z Twisto klient zleca firmie usługę, w ramach której jest reprezentowany przed sklepem. Twisto dokonuje w jego imieniu płatności, pośredniczy w reklamacjach, umożliwia zapoznanie się z produktem, np. jego przymierzenie, dotknięcie, sprawdzenie zgodności z opisem zamówienia, przed dokonaniem zapłaty. W ten sposób Twisto przenosi doświadczenia ze sklepu stacjonarnego na zakupy internetowe.

– Klienci traktują Twisto jako rodzaj showroomu, w ramach którego mogą sprawdzić, czy kupiony przedmiot lub towar odpowiada ich oczekiwaniom. Nasza formuła zakupowa eliminuje ryzyko z jakim mogą się wiązać zakupów sieci i w ten sposób zachęca do kupowania przez internet również osoby, które dotąd tego nie robiły. Choć w imieniu klienta wykonujemy szereg czynności, to z jego perspektywy zakupy z Twisto sprowadzają się do jednego kliknięcia. Dotychczas osobom, które nie uregulowały rachunku w ciągu 21 dni zaczynaliśmy naliczać opłatę za świadczoną usługę. Od początku roku opłaty nie obowiązują – podsumowuje Michał Smida.

Za opóźnienie w uregulowaniu należności za zakupy, które przekroczy 3 tygodnie, klient zapłaci jedynie przewidziane w prawie cywilnym odsetki za opóźnienie w wysokości 14 proc. w skali roku (ich istnienie i wysokość reguluje kodeks cywilny i są pobierane np. w przypadku opóźnień za płatności w telekomunikacji i innych usługach). Oznacza to, że osoba, która dokona zakupu o wartości 100 zł i nie zapłaci za niego w ciągu 21 dni, po tygodniu od upływu tego okresu poniesie z tego tytułu 0,27 zł dodatkowych kosztów, po 2 tygodniach 0,54 zł, a po roku 14 zł.