Wyniki Grupy ID Logistics w II kwartale 2015

0

Grupa ID Logistics, podsumowała działalność za drugi kwartał 2015 roku. Grupa odnotowała bardzo dobre wyniki finansowe, pozyskała nowych klientów i rozszerzyła zakres oferowanych usług, tym samym wzmacniając swoją pozycję na światowym rynku usług magazynowych.

Grupa ID LogisticsW drugim kwartale 2015 roku Grupa ID Logistics osiągnęła przychód w wysokości 227,8 mln EUR, co oznacza wzrost o 6,6 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 roku. Przychód z działalności prowadzonej poza Francją (14 krajów na całym świecie) wzrósł o 12,5 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2014 i wyniósł 101,1 mln EUR, co stanowi obecnie 44 proc. dochodów całej Grupy.

Eric Hémar, Prezes Zarządu Grupy ID Logistics powiedział: „W drugim kwartale Grupa ID Logistics osiągnęła bardzo dobre wyniki, zwłaszcza jeśli chodzi o działalność prowadzoną poza rynkiem francuskim. Z sukcesem rozwinęliśmy naszą ofertę skierowaną do klientów, poszerzając ją o branżę farmaceutyczną. To początek nowych działań operacyjnych, które rozpoczniemy już w drugim półroczu i będziemy kontynuować w 2016 roku“.

Na osiągnięcie tak dobrego wyniku w drugim kwartale 2015 roku największy wpływ miało podpisanie nowych kontraktów oraz rozszerzenie zakresu współpracy z dotychczasowymi klientami. ID Logistics wprowadziło do swojej oferty usługi skierowane do firm z branży farmaceutycznej. Wiąże się to z podpisaniem umowy z grupą Pierre Fabre (dział dermokosmetyków, m.in. marki Klorane, Avene, Elancyl), dla której ID Logistics zarządzać będzie magazynem zlokalizowanym na południu Francji o powierzchni 40 tyś. metrów kwadratowych w zakresie eksportu oraz obsługi zwrotów i reklamacji. Do nowych klientów dołączyła też grupa Action, holenderska sieć dyskontowa specjalizująca się w sprzedaży produktów przemysłowych. Z kolei w Holandii firma rozpoczęła współpracę z Fujifilm, wcześniej obsługiwanym już w innych krajach. W drugim kwartale szczególnie intensywny rozwój Grupa ID Logistics odnotowała w Republice Południowej Afryki. Tu uruchomione zostały dwa regionalne magazyny (Gauteng i Durban) specjalizujące się w obsłudze świeżych produktów. Obecnie głównym klientem ID Logistics w tym kraju jest Danone.
W drugim kwartale Grupa ID Logistics umocniła także swoją pozycję na rynku e-commerce. Do grona klientów obsługiwanych w tym obszarze dołączyły Conforama, Saint Gobain Distribution i Chloé.

Czytaj również:  Druga twarz kobiet polskiego świata finansów

ID LOGISTICS W POLSCE

„To był kolejny kwartał dynamicznego rozwoju dla ID Logistics w Polsce. Cieszymy się z kilku ciekawych potencjalnych projektów zaplanowanych na przyszłe miesiące. Tym bardziej, iż w ostatnim czasie znacznie zwiększyliśmy strukturę operacyjną odpowiedzialną za zarządzanie projektami, co pozwoliło nam również dobrze przygotować się do podjęcia nowych wyzwań. Pragniemy zwiększać satysfakcję naszych klientów oraz poszerzać zakres oferowanych usług“ powiedział Yann Belgy, Dyrektor Generalny ID Logistics Polska.