Notowana na Głównym Rynku GPW firma kosmetyczna Miraculum osiągnęła 27,7 mln zł przychodów w okresie od stycznia do lipca 2023 r. To wynik o 14 proc. lepszy niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. W tym okresie najbardziej wzrosła sprzedaż na eksport, która była wyższa o 38 proc. r/r. Wysoką dynamikę zanotowała również sprzedaż w kanale nowoczesnym, która wzrosła o 14 proc. r/r.
W samym lipcu sprzedaż okazała się nieznacznie niższa niż rok wcześnie i wyniosła 3,2 mln zł. W tym okresie sprzedaż sprzedaż w nowoczesnym kanale dystrybucji wzrosła o 4 proc. r/r., na eksport spadła o 9 proc. r/r.
– Sprzedaż w lipcu na rynku krajowym tj. w drogeriach, supermarketach, dyskontach stabilnie rosła, przy niższej sprzedaży eksportowej. Jest to wynikiem końcowej fazy realizacji kontraktu dla klienta z Arabii Saudyjskiej. Pracujemy nad dalszym wzmocnieniem sprzedaży na rynku krajowym i kolejnymi zamówieniami eksportowymi, zarówno z krajów Bliskiego Wschodu, jak i z innych kierunków. W lipcu rozpoczęliśmy sprzedaż do klienta z USA. – komentuje Sławomir Ziemski, prezes zarządu Miraculum.
W lipcu Spółka zrealizowała sprzedaż eksportową do nowych klientów w Malezji i USA oraz do stałych partnerów z Hiszpani, Włoch, Finlandii, Cypru, Kazachstanu, Rumunii i Arabii Saudyjskiej. W lipcu firma kosmetyczna rozpoczęła realizację nowego kontraktu z amerykańskim partnerem o wartości 78,6 tys. USD. W ramach tego kontraktu została zrealizowano sprzedaż o wartości 26 tys. USD. Realizacja całego kontraktu planowana jest w III kwartale.