Zysk Eurocashu spadł w I półroczu rdr o 28 proc.

Eurocash

Koniec współpracy Eurocashu ze Stokrotką odbił się na wynikach firmy.

Eurocash miał w I poł. roku przychody w wysokości ponad 8,01 mld zł. I jest to niewiele mniej w porównaniu do tego samego okresu ub.r., kiedy było to 8,06 mld zł.

– Zakończenie umowy współpracy z siecią sklepów Stokrotka na koniec II kw. 2013 r. oraz ogólne pogorszenie nastrojów konsumenckich i warunków gospodarczych widoczne na rynku detalicznym spowodowało, że dynamika wzrostu sprzedaży nie osiągnęła wyższego poziomu – tłumaczy Eurocash w raporcie.

Zysk netto grupy w omawianym okresie wyniósł 50,7 mln zł i był niższy rdr o 27,8 proc.

Grupa spodziewa się dalszego wzrostu udziału w rynku nowoczesnych kanałów dystrybucji, jednak niekorzystny wpływ tego procesu na przychody Grupy rekompensowany będzie wzrostem wartości rynku FMCG oraz konsolidacją na rynku hurtowym do tradycyjnych kanałów sprzedaży – prognozuje spółka w raporcie finansowym.

W I półroczu 2014 r. sprzedaż formatu hurtowego Cash&Carry do odbiorców zewnętrznych wyniosła 2,3 mld zł i wzrosła o 12,67 proc. rdr. w porównaniu z analogicznym okresem 2013 r. Liczba hurtowni dyskontowych Eurocash Cash&Carry na koniec 1 półrocza 2014 r. wyniosła  160 (łącznie z 3 hurtowniami Batna). Udział sklepów abc w całkowitej sprzedaży Cash&Carry wyniósł w I półroczu 2014 r. 53,23 porc.

Grupa Eurocash prowadzi między innymi hurtownie i sklepy detaliczne, w tym sklepy ABC po sąsiedzku, Lewiatan i Groszek. W grupie są także firmy, które zajmują się dystrybucją papierosów, alkoholu, zaopatrzeniem restauracji i hoteli, a także firma PayUp odpowiedzialna za płatności on-line.