Action szybciej się zmienia

Grupa ACTION S.A.

Właśnie mijają dwa miesiące od rozpoczęcia procesu restrukturyzacyjnego w Action. Otwarcie tego postępowania okazało się nie tylko koniecznością, aby bronić polskiego biznesu w obliczu krzywdzących decyzji skarbówki, ale i szansą na dużo szybsze zmiany. Bo dzięki sanacji (jeden z rodzajów restrukturyzacji) firma ma możliwość w krótkim czasie zrewolucjonizować swoją działalność, zmodyfikować strategię i pozamykać nierentowne projekty.

Nowy model sprzedaży w Grupie Kapitałowej Action

W ocenie zarządu Action, wprowadzane właśnie gruntowne zmiany, uczynią Grupę jeszcze bardziej konkurencyjną na rynku sprzedaży i dystrybucji. – Standardowy model dystrybucji przechodzi już powoli do historii. Kto nie zrozumie nowych praw rządzących rynkiem i nie dostosuje do nich swojego biznesu, będzie miał trudność z utrzymaniem dobrych wyników. – mówi Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A. – Na bieżąco obserwujemy dynamiczne zmiany na rynku dystrybucji IT. I tak jak wielu innych graczy, szukamy odpowiedzi na pytanie jak dopasować do niego swój przyszły biznes. Jak zwykle, w swoich działaniach staramy się wyprzedzać rynek. Wiem, mierzymy wysoko, ale po pierwsze; kto nie mierzy wysoko, nigdy nie będzie mógł wygrywać; a po drugie lepiej zająć się swoim biznesem i działać, niż komentować losy konkurentów – dodaje Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.

Jeśli zatem wziąć pod uwagę takie czynniki, jak koncentracja producentów u niektórych graczy, brak przełomowych produktów, ogromne nasycenie rynku i zmianę nawyków zakupowych społeczeństwa, to odpowiedź przychodzi sama. – Trzeba przekształcić dystrybutora w profesjonalną grupę handlową, czyli zmienić model handlu. Zmodyfikować standardowy model dystrybucji, wykorzystać mocniej e-commerce, a przede wszystkich odzyskać kontrolę nad kanałami sprzedaży, którą przejęli bezpośrednio producenci. – komentuje Sławomir Harazin, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A. – Mamy ogromną skalę działania, przez lata budowane doświadczenie, sprawną logistykę i kanały bezpośrednie. Jednym słowem, idziemy zgodnie z planem nie tylko restrukturyzacyjnym, ale i biznesowym. – podkreśla Edward Wojtysiak, Wiceprezes Zarządu ACTION S.A.

Wyniki finansowe

W pierwszym półroczu 2016 roku GK Action wypracowała 1 895 160 tys. zł przychodów ze sprzedaży oraz 208 tys. zł zysku netto. Rentowność marży brutto wyniosła 6,7%, co oznacza wzrost o 1,3 p.p. wobec analogicznego okresu ubiegłego roku.

Warto dodać, że szacunkowe przychody GK ACTION w sierpniu br. wyniosły prawie 200 mln zł. – Sierpień był pierwszym miesiącem pracy w nowych realiach biznesowych związanych z postępowaniem sanacyjnym, a i tak wyszedł bardzo pozytywnie. To wciąż zbyt mało, aby świętować sukces. Ale po to jest restrukturyzacja, aby wprowadzić spółkę na ścieżkę stabilnego wzrostu i nad tym właśnie pracujemy – mówi Piotr Bieliński, Prezes Zarządu ACTION S.A.