Coffeedesk rośnie o 34% po trzech kwartałach 2021 r.

Zarząd Coffeedesk
Zarząd Coffeedesk

Jeden z największych w Polsce omnichanneli z kawą i akcesoriami, Coffeedesk, po trzech kwartałach 2021 roku urósł o 34% r/r. W ciągu dziewięciu miesięcy kołobrzeska spółka zanotowała przychód w wysokości 70 487 mln zł. Na koniec trzeciego kwartału Coffeedesk był bliski przekroczenia wyniku, jaki wygenerował w całym rekordowym dla firmy 2020 roku, czyli 78,7 mln zł.

Najważniejsze wskaźniki wzrostu 2021

  • Przychód 70 487 798 zł za I-IIIQ 2021 – wzrost o 34%
  • B2B z największymi przychodami: wzrost o 13 mln zł r/r
  • W 2021 r. najszybciej rósł segment kawiarni, o 86% r/r
  • O 17% więcej aktywnych klientów* B2C niż rok temu

Dla Coffeedesk 2021 rok to kolejny okres wzrostów – po rekordowym dla spółki 2020 roku, kiedy odnotowała ona najwyższy przychód w swojej dziesięcioletniej historii (78,7 mln zł). W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku kołobrzeski omnichannel kawowy urósł o 70,4 mln zł. Firma wygenerowała o 17,7 mln zł większy przychód (+ 34% r/r) niż w analogiczny okresie 2020 roku.

B2B z największym przychodem

Za dobrymi wynikami osiągniętymi przez spółkę w 2021 roku w znacznej mierze stoi sprzedaż do klientów biznesowych. Obecnie stanowi ona około 66% wszystkich przychodów firmy. W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, ten wiodący segment działalności Coffeedesk urósł aż o 39%, czyli o 13 mln zł r/r. Również o 39% w skali dwunastu miesięcy wzrósł eksport spółki. Coffeedesk kontynuuje ekspansję zagraniczną m.in. na rynki Czech i Rumunii.

W roku 2021 zwiększyliśmy średnią wartość zamówienia o prawie 30%, a liczba aktywnych klientów biznesowych wzrosła o 8%. Znacząco poprawiliśmy efektywność procesów logistyczno-magazynowych, co wpłynęło na obsługę naszych klientów” – wyjaśnia Marcin Zamaro, Head of Sales B2B w Coffeedesk. Aktualnie spółka jest na finalnym etapie wdrażania nowej platformy do sprzedaży B2B, która została sfinansowana z emisji akcji w modelu crowdinwestingu, przeprowadzonej w 2020 roku.

Showroomy rozwijają się najszybciej

Największą dynamikę wzrostu w 2021 r. w kanałach sprzedaży Coffeedesk zanotowały kawiarnie. Przychody z tej działalności spółki urosły w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy o imponujące 86% r/r. Spółka stawia na rozwój tej gałęzi działalności. Pod koniec 2020 roku Coffeedesk otworzył już trzeci showroom kawowy – tym razem w śródmieściu Warszawy (Coffeedesk Próżna). Pełni on rolę kawiarni, sklepu oraz punktu odbioru przesyłek ze sklepu internetowego. W ciągu najbliższych tygodni Coffeedesk planuje otwarcie kolejnego showroomu w Warszawie – w popularnej dzielnicy Powiśle. Podobnie, jak w przypadku kawiarni na Próżnej, nowa warszawska lokalizacja Coffeedesk będzie współfinansowana z emisji akcji w modelu crowdinvestingowym. Firma zapowiada również otwarcia następnych butikowych kawiarni z szyldem Coffeedesk w dużych miastach całej Polski w najbliższych latach. Kolejnym rozważanym kierunkiem jest Wrocław.

Więcej aktywnych klientów* Coffeedesk

W 2021 roku w Coffeedesk wzrosła również sprzedaż w eCommerce do klientów indywidualnych (B2C). Przychody zwiększyły  się o 12% r/r i stanowią obecnie około 27% w strukturze przychodu firmy.

Przez trzy kwartały 2021 r. liczba aktywnych klientów* indywidualnych była większa o 17% niż przed rokiem. Obecnie grupa aktywnych klientów ta wynosi ponad 52,3 tys osób. W skali roku o 9% wzrosła też liczba zamówień w kanale B2C oraz przeciętna wartość “koszyka” (wskaźnik AOV**) o 2 % r/r. Względem poprzedniego roku spółka zauważyła również interesujące zmiany w zachowaniach konsumentów.

“Rok temu nasi klienci częściej wchodzili w rolę domowych baristów. Lockdown i wejście w tryb pracy zdalnej wymusiły doposażenie się w dodatkowe sprzęty czy akcesoria. Ta tendencja miała wpływ na strukturę sprzedaży w Coffeedesk, w tym na zwiększenie liczby zamówień na jednego klienta. Obecnie mamy do czynienia z normalizacją zachowań konsumenckich: klienci realizują bieżące potrzeby. Dlatego liczba zamówień per klient jest niższa niż w 2020 roku. Z drugiej strony, wzrosła nam liczba aktywnych klientów – mówi Sebastian Łęski, Head of Sales B2C w Coffeedesk. Aktualnie średnia zamówień na jednego klienta w Coffeedesk wynosi 2,1.

Druga emisja akcji

W trzecim kwartale 2021 roku Coffeedesk rozpoczęła drugą w swojej historii emisję akcji w modelu crowdinvestingu. Po udanej zbiórce 2 mln zł rok temu, tym razem od inwestorów społecznościowych spółka chce pozyskać do 4,4 mln zł na rozwój narzędzi eCommerce, otwarcie dwóch kawiarni i zwiększenie asortymentu oraz wolumenu produktów. Spółka zebrała już ponad 1,8 mln zł. Emisja trwa do połowy grudnia.