Coffeedesk rośnie o 34% po trzech kwartałach 2021 r.

Biuro Tłumaczeń OnlineBiuro Tłumaczeń Online

Jeden z największych w Polsce omnichanneli z kawą i akcesoriami, Coffeedesk, po trzech kwartałach 2021 roku urósł o 34% r/r. W ciągu dziewięciu miesięcy kołobrzeska spółka zanotowała przychód w wysokości 70 487 mln zł. Na koniec trzeciego kwartału Coffeedesk był bliski przekroczenia wyniku, jaki wygenerował w całym rekordowym dla firmy 2020 roku, czyli 78,7 mln zł.

Najważniejsze wskaźniki wzrostu 2021

  • Przychód 70 487 798 zł za I-IIIQ 2021 – wzrost o 34%
  • B2B z największymi przychodami: wzrost o 13 mln zł r/r
  • W 2021 r. najszybciej rósł segment kawiarni, o 86% r/r
  • O 17% więcej aktywnych klientów* B2C niż rok temu

Dla Coffeedesk 2021 rok to kolejny okres wzrostów – po rekordowym dla spółki 2020 roku, kiedy odnotowała ona najwyższy przychód w swojej dziesięcioletniej historii (78,7 mln zł). W pierwszych trzech kwartałach 2021 roku kołobrzeski omnichannel kawowy urósł o 70,4 mln zł. Firma wygenerowała o 17,7 mln zł większy przychód (+ 34% r/r) niż w analogiczny okresie 2020 roku.

B2B z największym przychodem

Za dobrymi wynikami osiągniętymi przez spółkę w 2021 roku w znacznej mierze stoi sprzedaż do klientów biznesowych. Obecnie stanowi ona około 66% wszystkich przychodów firmy. W porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku, ten wiodący segment działalności Coffeedesk urósł aż o 39%, czyli o 13 mln zł r/r. Również o 39% w skali dwunastu miesięcy wzrósł eksport spółki. Coffeedesk kontynuuje ekspansję zagraniczną m.in. na rynki Czech i Rumunii.

W roku 2021 zwiększyliśmy średnią wartość zamówienia o prawie 30%, a liczba aktywnych klientów biznesowych wzrosła o 8%. Znacząco poprawiliśmy efektywność procesów logistyczno-magazynowych, co wpłynęło na obsługę naszych klientów” – wyjaśnia Marcin Zamaro, Head of Sales B2B w Coffeedesk. Aktualnie spółka jest na finalnym etapie wdrażania nowej platformy do sprzedaży B2B, która została sfinansowana z emisji akcji w modelu crowdinwestingu, przeprowadzonej w 2020 roku.

Showroomy rozwijają się najszybciej

Największą dynamikę wzrostu w 2021 r. w kanałach sprzedaży Coffeedesk zanotowały kawiarnie. Przychody z tej działalności spółki urosły w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy o imponujące 86% r/r. Spółka stawia na rozwój tej gałęzi działalności. Pod koniec 2020 roku Coffeedesk otworzył już trzeci showroom kawowy – tym razem w śródmieściu Warszawy (Coffeedesk Próżna). Pełni on rolę kawiarni, sklepu oraz punktu odbioru przesyłek ze sklepu internetowego. W ciągu najbliższych tygodni Coffeedesk planuje otwarcie kolejnego showroomu w Warszawie – w popularnej dzielnicy Powiśle. Podobnie, jak w przypadku kawiarni na Próżnej, nowa warszawska lokalizacja Coffeedesk będzie współfinansowana z emisji akcji w modelu crowdinvestingowym. Firma zapowiada również otwarcia następnych butikowych kawiarni z szyldem Coffeedesk w dużych miastach całej Polski w najbliższych latach. Kolejnym rozważanym kierunkiem jest Wrocław.

Więcej aktywnych klientów* Coffeedesk

W 2021 roku w Coffeedesk wzrosła również sprzedaż w eCommerce do klientów indywidualnych (B2C). Przychody zwiększyły  się o 12% r/r i stanowią obecnie około 27% w strukturze przychodu firmy.

Przez trzy kwartały 2021 r. liczba aktywnych klientów* indywidualnych była większa o 17% niż przed rokiem. Obecnie grupa aktywnych klientów ta wynosi ponad 52,3 tys osób. W skali roku o 9% wzrosła też liczba zamówień w kanale B2C oraz przeciętna wartość “koszyka” (wskaźnik AOV**) o 2 % r/r. Względem poprzedniego roku spółka zauważyła również interesujące zmiany w zachowaniach konsumentów.

“Rok temu nasi klienci częściej wchodzili w rolę domowych baristów. Lockdown i wejście w tryb pracy zdalnej wymusiły doposażenie się w dodatkowe sprzęty czy akcesoria. Ta tendencja miała wpływ na strukturę sprzedaży w Coffeedesk, w tym na zwiększenie liczby zamówień na jednego klienta. Obecnie mamy do czynienia z normalizacją zachowań konsumenckich: klienci realizują bieżące potrzeby. Dlatego liczba zamówień per klient jest niższa niż w 2020 roku. Z drugiej strony, wzrosła nam liczba aktywnych klientów – mówi Sebastian Łęski, Head of Sales B2C w Coffeedesk. Aktualnie średnia zamówień na jednego klienta w Coffeedesk wynosi 2,1.

Druga emisja akcji

W trzecim kwartale 2021 roku Coffeedesk rozpoczęła drugą w swojej historii emisję akcji w modelu crowdinvestingu. Po udanej zbiórce 2 mln zł rok temu, tym razem od inwestorów społecznościowych spółka chce pozyskać do 4,4 mln zł na rozwój narzędzi eCommerce, otwarcie dwóch kawiarni i zwiększenie asortymentu oraz wolumenu produktów. Spółka zebrała już ponad 1,8 mln zł. Emisja trwa do połowy grudnia.

Disclaimer: Informacje zawarte w niniejszej publikacji służą wyłącznie do celów informacyjnych. Nie stanowią one porady finansowej lub jakiejkolwiek innej porady, mają charakter ogólny i nie są skierowane dla konkretnego adresata. Przed skorzystaniem z informacji w jakichkolwiek celach należy zasięgnąć niezależnej porady.

Polecane

Grupa Warta z rekordową sprzedażą: 12,6 mld zł składki brutto i 1,1 mld zł zysku netto w 2024 roku

Warta konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową, osiągając w...

Archicom z rekordową sprzedażą mieszkań w 2024 r. i ambitnym planem na 2025

Archicom zamknął 2024 r. z rekordowymi wynikami sprzedaży mieszkań...
Wiadomości

Archicom z rekordową sprzedażą mieszkań w 2024 r. i ambitnym planem na 2025

Archicom zamknął 2024 r. z rekordowymi wynikami sprzedaży mieszkań...

Grupa Warta z rekordową sprzedażą: 12,6 mld zł składki brutto i 1,1 mld zł zysku netto w 2024 roku

Warta konsekwentnie umacnia swoją pozycję rynkową, osiągając w...

Smartlink Partners dołącza do akcjonariatu DistrictORG Inc, globalnego CampusuAI

Fundusz Smartlink Partners inwestuje w holding DistrictORG Inc., założony...

Monika Sypczuk obejmuje stanowisko CEO w firmie BIDads

Monika Sypczuk, doświadczona ekspertka w obszarze zarządzania złożonymi procesami...

Piotr Ruszowski przechodzi z Mondial Assistance do zarządów TUiR Allianz Polska i TU Allianz Życie

Piotr Ruszowski, obecnie dyrektor generalny Mondial Assistance, zostanie powołany...

Agnieszka Krupa nowym dyrektorem zarządzającym Allianz Partners Polska

Agnieszka Krupa zastąpi Piotra Ruszowskiego na stanowisku dyrektora zarządzającego...

ORLEN: rekordowy rok sprzedaży małego LNG

W 2024 roku Grupa ORLEN dostarczyła do klientów blisko...

Paweł Sobkiewicz dołącza do Rady Nadzorczej Medinice SA

Medinice SA, notowana na GPW spółka MedTech, ma nowego członka...
Coś dla Ciebie

Wybrane kategorie