Firmy inwestują w mobilność swoich pracowników. To zwiększa skuteczność ich pracy

0

Zapotrzebowanie na urządzenia mobilne w firmach szybko rośnie. Nowe, coraz bardziej zaawansowane aplikacje oraz technologie mobilne pozwalają przedsiębiorcom zaoszczędzić czas, zmniejszyć ograniczenia lokalizacyjne i zwiększyć skuteczność pracy. To przyczynia się do wzrostu ich zysków. Firmy inwestują więc w mobilność swoich pracowników.

Używanie smartfonów to sposób na poprawienie skuteczności działania wielu firm. Dzięki technologiom mobilnym firmy mają dostęp zarówno do zasobów wewnętrznych firmy z różnych miejsc, co pozwala pracownikom mobilnym na bardziej efektywne zarządzanie informacją, jak i dotarcie do klientów, którzy znajdują się w różnych częściach kraju czy świata. Technologie mobilne zmniejszają ograniczenia geograficzne, lokalizacyjne oraz przyspieszają efektywność pracy przedsiębiorstwa – podkreśla w rozmowie z agencją Newseria Marcin ReichmanMicrosoft Devices.

Oszczędność czasu przekłada się nie tylko na oszczędność pieniędzy, lecz także optymalizację działań biznesowych. Dla przykładu, dyrektor finansowy, który w danym momencie musi podjąć decyzję o tym, czy zaakceptować dokumenty, dzięki chmurze ma dostęp do wszystkich zasobów firmy, co umożliwia mu szybką weryfikację danych. Agenci handlowi i zespoły sprzedaży mają dzięki urządzeniom mobilnym stały dostęp do najnowszych danych  –zaktualizowanych cenników i informacji produktowych, co pozwala im szybko reagować na zmiany na rynku i dostosować do niech ofertę.

Jeszcze kilka lat temu firmy korzystały głównie z tradycyjnych form komunikacji. Jednak w ostatnich latach tradycyjne komórki zostały praktycznie wyparte przez smartfony. Wciąż przybywa osób korzystających z mobilnej poczty, kalendarza i oprogramowania związanego z możliwością zarządzania zadaniami pracownika.

Zapotrzebowanie na urządzenia mobilne szybko rośnie. Związane jest to przede wszystkim z rozwojem technologii chmurowej, szeroko pojętej mobilności oraz aplikacji mobilnych. Firmy coraz bardziej stawiają na mobilność swoich pracowników, w związku z tym coraz więcej smartfonów ląduje w kieszeniach klientów biznesowych – mówi Reichman.

Nie bez znaczenia jest także dynamicznie reagujący na potrzeby swoich klientów rynek oprogramowania, na którym znajdują się zarówno aplikacje specjalistyczne, np. do zarządzania klientami, jak i kompleksowe oprogramowanie firmowe.

Czytaj również:  Hakerzy włamali się do kasyna przez podłączoną do internetu grzałkę akwarystyczną. To najprostsze urządzenia są zwykle najbardziej narażone na ataki

Smartfony umożliwiają również dostęp do takich narzędzi biurowych, jak edytory tekstu czy arkusze kalkulacyjne. Microsoft jest jednym z potentatów w tej dziedzinie, oferując Office365, czyli sieciowe wydanie popularnego pakietu biurowego. Użytkownik może korzystać z niego zarówno z komputera, jak i urządzenia mobilnego, co znacznie zwiększa jego efektywność i eliminuje potrzebę instalowania rozbudowanego oprogramowania na smartfonie.