Grupa IAI S.A. podsumowuje kwartał

od lewej Sebastian Muliński, Paweł Fornalski (założyciele IAI S.A.)
od lewej Sebastian Muliński, Paweł Fornalski (założyciele IAI S.A.)

Pomimo trudnej sytuacji geopolitycznej, wprowadzenia Nowego Ładu oraz stale wzrastającej inflacji, e-commerce nadal ma się dobrze. Według danych IAI S.A. sprzedawcy, którzy korzystają z oferty IdoSell i Shoprenter, wygenerowali GMV o 347 mln zł wyższe niż rok temu w analogicznym czasie.

Polska spółka IAI S.A., która jest właścicielem jednego z liderów e-commerce w kraju IdoSell, podsumowała pierwszy kwartał 2022 roku. W swoim portfelu spółka ma również pakiet większościowy węgierskiej platformy sklepowej Shoprenter.

Z danych wynika, że pomimo zawirowań gospodarczych, które wygenerowały nowy ład, inflacja i inwazja Rosji na Ukrainę, e-commerce nadal ma się dobrze. W ciągu trzech pierwszych miesięcy 2022 roku sklepy internetowe IdoSell i Shoprenter wygenerowały GMV o ponad 347 mln zł wyższe niż w 2021 r. Liczba transakcji na tych platforma przekroczyła 12 mln. Wzrosła również liczba sklepów do ponad 12 tys.

– Pomimo tego, że e-commerce nie ma już takiego impetu jak w latach 2020-2021, to nie można powiedzieć, że zatrzymało się w lub straciło. Wręcz przeciwnie – e-handel stabilizuje się i przechodzi transformację. Co prawda rynki lokalne stają się coraz bardziej ciasne, ale większe możliwości cross-borderowe sprawiają, że sklepy internetowe mogą pozyskiwać klientów z całego świata – mówi Sara Dzierżawska, brand manager z IdoSell.

W pierwszym kwartale 2022 roku w sklepach IdoSell największe wzrosty odnotowały e-sklepy, które zajmują się optyką (więcej o 189 proc.), sprzedają narzędzia (103 proc), aparaty fotograficzne i kamery (80 proc.), akcesoria budowlane (62 proc.).