Grupa Muszkieterów: Sieć Bricomarché będzie się rozwijać w Polsce. Planowane są kolejne akwizycje i uruchomienie pięciu nowych placówek

rp_55a396e2b1_2077925038-bricomarche-przejecia-OK.png

CEO Magazyn Polska

Po przejęciu czternastu lokalizacji po placówkach Nomi SA Grupa Muszkieterów, właściciel marki Bricomarché, planuje kolejne otwarcia. Niebawem zostanie uruchomiony setny sklep pod tym szyldem. Kolejne placówki powstawać będą w województwie świętokrzyskim i regionach wschodnich. Potencjał polskiego rynku według zarządu Grupy Muszkieterów wciąż jest ogromny.

Jak w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor zauważa Marian Słomiak, pełnomocnik zarządu Grupy Muszkieterów ds. sieci Bricomarché, przejęcie lokalizacji po placówkach Nomi daje w tej chwili reprezentowanej przez niego organizacji czwartą pozycję na rynku sklepów DIY (z ang. Do It Yourself, czyli ogrodniczo-budowlanym – przyp. red.).

Umacniamy się, mamy obecnie do czynienia z ogromnym przyspieszeniem, jeśli chodzi o pozycjonowanie naszych placówek – przekonuje Marian Słomiak.

Jak mówi, branża DIY w Polsce przechodzi właśnie proces konsolidacji.

Potencjał rynku nadal jest ogromny – uważa Słomiak. – Potwierdzeniem tego są nasze obroty, które w pierwszym półroczu bieżącego roku wzrosły o prawie 22 proc. Przejecie nowych lokalizacji przyspiesza nasz rozwój jeszcze bardziej.

Grupa Muszkieterów będzie kontynuowała akwizycje. Jak informuje Marian Słomiak, planowane jest kupno kilkunastu nowych lokalizacji.

Jeszcze w tym roku otworzymy pięć własnych punktów sprzedaży – zapowiada Słomiak. – W przyszłym planujemy kolejne przejęcia. Chcemy rozwijać się przede wszystkim w kierunku wschodnim.

Niebawem, jak informuje pełnomocnik zarządu ds. sieci Bricomarché w Grupie Muszkieterów, zostanie uruchomiona placówka w Sandomierzu. Będzie to setny sklep w Polsce pod tym szyldem. Kolejne mają pojawiać się także w województwie świętokrzyskim.

Na pytanie, co jest naszą najmocniejszą stroną, mogę odpowiedzieć, że różnorodność – mówi Marian Słomiak. – Mamy cztery główne segmenty. Naszym wyróżnikiem zdecydowanie jest ogród, ale staramy się dbać także o szeroką ofertę, by to także było naszą mocną stroną. Jednocześnie rozwijamy więc pozostałe trzy segmenty: dekorację, majsterkowanie i budowlankę.

Nomi SA złożyło wniosek o możliwość zawarcia układu z wierzycielami w ramach upadłości układowej 15 listopada ubiegłego roku. Spółka znalazła się w trudnej sytuacji z powodu załamania koniunktury na rynku materiałów budowlanych w 2012 i 2013 roku. Sieć miała w Polsce 18 placówek: cztery zostały zamknięte, a czternaście przejęła Grupa Muszkieterów.