ITP chce w tym roku podwoić przychody z eksportu. Spółka szuka partnera i planuje wejście na rynki obu Ameryk

rp_35ac9e875c_1183449984-ITP-ekspansja.png

CEO Magazyn Polska

Spółka ITP, lider w dostarczaniu na polski rynek technologii dla medycyny kosmetycznej, zamierza w tym roku podwoić przychody z eksportu. Firma chce m.in. wejść na rynki obu Ameryk i szuka partnera, który wsparłby ją w ekspansji na światowych rynkach.

ITP stworzyła własną markę kosmeceutyków i wypełniaczy medycznych Neauvia, które trafiają do 17 krajów. Kolejnym wyzwaniem, przed którym stoi polska spółka, jest rozpoczęcie sprzedaży własnych produktów w Ameryce Północnej i Południowej.

– Tam proces rejestracji produktów medycznych niestety jest o wiele dłuższy mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Dominik Śliwowski, członek zarządu ITP SA. – Przymierzamy się do tych rynków, analizujemy potencjał i na pewno w ciągu najbliższych trzech lat będziemy chcieli zaistnieć także w Ameryce. Jest jeszcze kilka obszarów, w których szukamy dystrybutorów. Zakładamy, że w ciągu roku zwiększymy dwukrotnie liczbę dystrybutorów naszych produktów na świecie.

Dominik Śliwowski ocenia potencjał światowego rynku medycyny estetycznej jako gigantyczny. Jak podkreśla, produkty sprzedawane przez ITP SA są bardzo innowacyjne lub plasują się w niszach rynkowych i to według niego przyczyniło się do dotychczasowych sukcesów spółki.

– Nasza firma w Polsce osiągnęła znaczący udział w rynku, natomiast jeżeli chodzi o eksport, to jesteśmy ciągle na początku drogi i dlatego szukamy partnera, który być może pomoże nam bardziej dynamicznie rozwijać się na rynkach zagranicznych. Potencjał rynku jest ogromny, jest bardzo wiele dużych koncernów, które na tym rynku istnieją, ale są też mniejsze firmy z bardzo ciekawymi produktami.

ITP szuka partnera, który wsparłby spółkę zarówno pod względem finansowym, jak i merytorycznym w ekspansji na rynkach zagranicznych. Potencjalny inwestor powinien znać specyfikę rynków, na których planuje zaistnieć ITP.

– Rejestracja niektórych produktów medycznych jest bardzo kosztowna i długotrwała, szczególnie w zakresie wypełniaczy medycznych przyznaje członek zarządu ITP. – Szukamy partnera, który ma już doświadczenie w podobnej branży i rozumie specyfikę biznesu, w jakim działamy.

Rynek produktów związanych z medycyną estetyczną w każdym kraju wygląda inaczej. Jego specyfika zależy od wielu czynników, co wynika z sytuacji geopolitycznej, kulturowej i wreszcie z poziomu rozwoju danego rynku. ITP informuje, że przygląda się wielu rynkom, analizuje panujące na nich warunki, rozmawia z potencjalnymi dystrybutorami i partnerami. Mimo skomplikowanej branży swe perspektywy rozwoju spółka ocenia jako dobre.

– Naszym celem jest podwojenie w ciągu najbliższego roku przychodów z eksportu i budowanie przewagi konkurencyjnej na naszych markach deklaruje Dominik Śliwowski z ITP.

Na koniec 2014 r. przychody ITP SA wyniosły 50 mln zł, a EBITDA – 11 mln zł.