Kancelaria DLA Piper doradcą Allegro przy nabyciu udziałów eBilet Polska

0

Warszawskie biuro kancelarii DLA Piper doradzało Allegro.pl sp. z o.o. w transakcji nabycia udziałów w spółce eBilet Polska sp. z o.o. – liderze internetowej sprzedaży biletów w branży kulturalno-rozrywkowej w Polsce.

Zgodnie z przedwstępną umową nabycia udziałów finalizacja transakcji uzależniona jest od zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Allegro.pl jest obecnie jedną z największych platform handlu elektronicznego w Polsce oraz w regionie. Nabycie przez Allegro udziałów w eBilet przyczyni się do poszerzenia oferty produktów i usług dostępnych na obu platformach, jak również zwiększenia bazy jej potencjalnych odbiorców, zapewniając klientom dostęp do najszerszego katalogu najbardziej popularnych i pożądanych wydarzeń kulturalnych, sportowych, muzycznych i rodzinnych w Polsce. Zdaniem Marcina Matuszewskiego, Prezesa eBilet Polska, celem współpracy jest „zaoferowanie klientom w Polsce jednego miejsca, w którym będą mogli inspirować się i planować czas wolny”[1]. Z kolei Francois Nuyts, Prezes Allegro, podkreśla, że „internetowa sprzedaż biletów na imprezy rozrywkowe w Polsce jest warta ponad 700 mln zł i rośnie o około 20 proc. rocznie. Wspólnie z eBilet.pl chcemy zająć istotną pozycję w tej kategorii”[2].

Ze strony warszawskiego biura DLA Piper transakcja była nadzorowana przez Martę Frąckowiak (Partner kierującą praktyką Corporate i M&A) i prowadzona przez Jakuba Domalika-Plakwicza (Head of Private Equity), Annę Chrabotę-Bajson (Associate) oraz Michała Orzechowskiego (Senior Associate) wraz z zespołem prawników.

„Miło nam, że mogliśmy być doradcą Allegro.pl w pierwszej transakcji po zmianach właścicielskich. Transakcja ta potwierdza naszą pozycję jako jednego z czołowych doradców prawnych w sektorze e-commerce na polskim rynku”, komentuje Marta Frąckowiak, partner kierująca praktyką Corporate i M&A w DLA Piper.

[1] Źródło: Informacja prasowa Allegro.pl

[2] Źródło: Informacja prasowa Allegro.pl

Czytaj również:  Małe i średnie firmy inwestują w benefity dla pracowników. Dzięki temu łatwiej im konkurować o talenty z dużymi korporacjami