KGHM zwiększa oszczędności i zapowiada automatyzację wydobycia

0

CEO Magazyn Polska

Jesienią KGHM Polska Miedź przedstawi inwestorom nowe inicjatywy oszczędnościowe i ich potencjalny wpływ na kondycję finansową spółki. W ramach programu budowania wartości (Value Creation Plan) miedziowy koncern ogranicza już zużycie energii i wdraża innowacyjne rozwiązania w zakresie produkcji.

Jesienią planujemy podzielić się z inwestorami naszymi inicjatywami oszczędnościowymi i podać im potencjalny finansowy wpływ na funkcjonowanie KGHM-u w kolejnych okresach. Myślę, że taka informacja spotka się z pozytywnym odbiorem inwestorów – zapewnia Jarosław Romanowski, I wiceprezes zarządu KGHM Polska Miedź.

Jak podkreśla, w wielu obszarach Value Creation Plan jest już wdrażany. Dotyczy on zarówno działalności koncernu w Polsce, jak i KGHM International.

Mamy już oszczędności w zużyciu energii. Myślimy o innych innowacyjnych rozwiązaniach w zakresie produkcji. Chcemy również obniżyć koszty produkcji w naszych kopalniach. W związku z tym, że realizujemy programy innowacyjne, będziemy też mogli odzyskiwać znacznie więcej miedzi na etapie przerobu – podkreśla Romanowski w rozmowie z agencją Newseria Biznes.

W długim terminie największe oszczędności przyniesie zmiana technologii. Jest ona konieczna również z tego względu, że KGHM od kilku miesięcy pracuje na złożach na poziomie 1200 metrów pod ziemią.

Panuje tam bardzo wysoka temperatura, wilgotność, pojawiają się również inne zagrożenia. Dlatego myślimy o tym, żeby w jak największym stopniu zautomatyzować produkcję, a docelowo nawet ją zrobotyzować – mówi I wiceprezes KGHM Polska Miedź SA.

Wdrażanie innowacyjnych rozwiązań jest wymogiem w każdej firmy górniczej, która chce zwiększać swoją konkurencyjność.

Coraz mniej mamy na świecie kopalni odkrywkowych, rośnie natomiast liczba tych podziemnych – zauważa Romanowski. – KGHM w tym obszarze jest ekspertem, dlatego powinien wdrażać jak najwięcej innowacyjnych rozwiązań. Tu widzimy obecnie największą szansę na obniżenie kosztów, które generuje koncern.

 

Czytaj również:  Auta elektryczne w Polsce: 2 promile rejestracji, 15. miejsce w Unii Europejskiej. Lepiej sprzedają się hybrydy