Minox czeka na wzrost cen i marż na rynku materiałów budowlanych. Spółka chce zainwestować w nowe markety Mrówka

0

CEO Magazyn Polska

Grupa kapitałowa Minox zamierza inwestować w nowe markety budowlane. Rozmawia też o przejęciu już istniejących sklepów sieci Mrówka. Spółka liczy na to, że poprawiająca się koniunktura w polskim budownictwie przyniesie wzrost cen i marży osiąganej na sprzedaży materiałów budowlanych.

Minox dostrzega, że rośnie zapotrzebowanie na materiały budowlane. Jak podkreśla, jej rynkiem jest rynek małej deweloperki i domków jednorodzinnych, a tam widać przypływ zarówno nowych inwestorów mniejszych domków, jak i mniejszych deweloperów.

– Oceniam ten rynek bardzo dobrze ze względu na to, że mamy bardzo dobrą pogodę – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Tomasz Olszewski, prezes Minoksu. Nie ma zimy, a w budowlance jest to bardzo ważne. Już widzimy wzrost przychodów, bo zaczęły się budowy domów jednorodzinnych i sprzedaje się materiał, potrzebny do budowy, czyli bloczki betonowe. Dlatego ten rok zapowiada się dość optymistycznie. Nawet dane GUS-u pokazują, że nastąpił wzrost pozwoleń na budowę o około 16 proc. Spodziewamy się 13-proc. wzrostu przychodów, tak oceniają to analitycy.

Sprzedawcy materiałów budowlanych borykają się jednak z problemem niskich cen. Liczą, że ożywienie gospodarcze przyniesie im też wzrost zyskowności.

Nie ukrywam, że materiały budowlane są najtańsze od 10 lat zwraca uwagę prezes Minoksu. To są w tej chwili ceny materiałów budowlanych są bardzo zaniżone i bardzo przecenione. Natomiast jeżeli cały czas będzie tak, jak GUS to ogłaszał, i koniunktura wzrośnie, to materiały podrożeją, a wtedy wzrosną również marże.

Z myślą o zwiększonym zapotrzebowaniu rynku Minox postanowił pozyskać pieniądze od inwestorów. Wszystko po to, by zwiększyć asortyment w punktach sprzedaży. W lutym zakończył subskrypcję obligacji serii C, pozyskując 2,9 mln zł. Optymistyczne perspektywy rozwoju gospodarki pozwalają spółce myśleć o inwestycjach. Minox chce mieć nowe markety budowlane i potwierdza, że trwają rozmowy z grupą PSB na temat przejęcia lub budowy nowych Mrówek.

Czytaj również:  Podkarpacie przyciąga coraz więcej turystów. Dzięki intensywnej promocji szybko rośnie zwłaszcza liczba zagranicznych gości

Szukamy miejsca dla nowych marketów informuje prezes Tomasz Olszewski z Minoksu.  Natomiast wiadomo, że każda inwestycja trwa i wydłuża działanie. Dlatego postanowiliśmy porozmawiać z grupą PSB na temat przejęcia niektórych Mrówek z uwagi na to, że są źle zarządzane. Przejęcie marketów pozwoli nam zwiększyć marżę produktów, która jak wiemy, w czasie zimowym jest dosyć niska.

Grupa kapitałowa Minox, która ma w Warszawie dwa sklepy z materiałami budowlanymi, a zajmuje się także specjalistycznym transportem oraz szkoleniami, osiągnęła w zeszłym roku przychody na poziomie prawie 48 mln zł, co oznacza wzrost o 21 proc. wobec 2013 roku. Zysk netto przekroczył 6 mln złotych.

 Wiele czynników złożyło się na nasze wyniki mówi Tomasz Olszewski, prezes Minoksu. – Przede wszystkim market budowlany Mrówka, który pomaga nam zwiększyć przychody w okresie zimowym. Również firma transportowa, która się cały czas rozwija, tańsze paliwo i wiele, wiele innych współczynników, takich jak na przykład deweloperka, która cały czas jest rozwijana w Polsce.