Gekoplast zamierza systematycznie zwiększać eksport produkowanych opakowań plastikowych. Po debiucie na rynku NewConnect spółka deklaruje, że w przyszłym roku przeniesie się na główny parkiet warszawskiej giełdy.
– W Polsce jesteśmy największym producentem i nie mamy liczących się konkurentów – mówi agencji informacyjnej Newseria Inwestor Piotr Górowski, prezes Gekoplastu. – Cały czas jednak obserwujemy rynek europejski. Jesteśmy największym producentem w Europie Środkowej, mamy istotny udział w sprzedaży do pozostałych krajów Unii i chcemy ten udział wyraźnie zwiększać.
Gekoplast specjalizuje się w produkcji nowoczesnych opakowań, m.in. dla fabryk AGD. Z 30-proc. udziałem w rynku płyt komórkowych w Europie Środkowo-Wschodniej i niemal 8-proc. w Europie firma jest jednym z branżowych liderów w Unii Europejskiej. Eksportuje swe wyroby do niemal wszystkich krajów wspólnoty. Niemcy jednak są jej największym zagranicznym odbiorcą.
– Sytuacja spółki jest dobra i stabilna – podkreśla Piotr Górowski, prezes Gekoplastu. – Nasza produkcja trafia w połowie na rynki zagraniczne, przede wszystkim do Niemiec. Mamy zamiar jednak nadal zwiększać sprzedaż, głównie tę eksportową.
Wczoraj spółka zadebiutowała na rynku alternatywnym warszawskiej giełdy. Nowi akcjonariusze Gekoplastu za 5,4 mln zł kupili 10,85 proc. udziałów w kapitale spółki i 11,58 proc. głosów na WZA. Dla firmy debiut na NewConnect jest jednak tylko etapem w drodze na główny rynek warszawskiej giełdy.
– Jest to dla spółki ważny dzień – ocenia prezes Gekoplastu. – Długo na niego czekaliśmy, dążyliśmy do tego celu od kilku lat i cieszymy się, że udało nam się go zrealizować. Jest to pierwszy krok na drodze do rynku głównego, bo taki jest nasz cel, co zapowiedzieliśmy w trakcie oferty. Jestem przekonany, że w ciągu 1-1,5 roku znajdziemy się na głównym parkiecie.
Gekoplast zamierza w najbliższym czasie poszerzyć asortyment i zwiększyć sprzedaż. Spółka zrealizowała w ostatnich czterech latach inwestycje rzędu 18 mln zł. Zwiększają one moce produkcyjne i umożliwiają wprowadzenie na rynek nowych wyrobów. Obok płyt komórkowych stosowanych do pakowania wyrobów przemysłowych firma może teraz oferować szeroki asortyment płyt pełnych, których do tej pory nie produkowała, oraz bardzo poszukiwane w Europie przekładki transportowe, tzw. layer-pady.
– Naszym atutem jest to, że praktycznie zrealizowaliśmy główny plan inwestycyjny w ostatnich latach. Teraz będziemy konsumować te inwestycje poprzez wzrosty sprzedaży z tych nowych mocy produkcyjnych. Oczywiście nadal będziemy się rozwijać, przy czym te nakłady będą skoncentrowane na dalsze przetwórstwo i produkcję wyrobów wysokomarżowych bardziej przetworzonych – zapowiada prezes Piotr Górowski z Gekoplastu, dodając, że o zbyt swych wyrobów się nie obawia.
W zeszłym roku przychody netto ze sprzedaży Gekoplastu przekroczyły 76 mln zł i były o ponad 1 mln wyższe niż rok wcześniej. Zysk netto producenta wzrósł o 900 tys. zł, przekraczając 4 mln zł.