Placeme pozyskało 2 mln zł na rozwój od funduszu bValue

Maciej Balsewicz, CEO bValue
Maciej Balsewicz, CEO bValue

Firma placeme – oferująca platformę “location intelligence” – pozyskane od funduszu bValue środki planuje przeznaczyć na rozbudowę oferty produktowej. Placeme w jeszcze szerszym zakresie niż dotychczas, będzie dostarczać firmom informacji o zachowaniach klientów w świecie rzeczywistym. Kolejnym planowanym krokiem spółki jest rebranding oraz ekspansja zagraniczna.

Placeme to młoda firma o polsko-portugalskich korzeniach, która powstała w 2017 roku. Jej założyciele określają ją jako Offline Analytics Company. Firma oferuje platformę zbliżoną do Google Analytics, ale dla świata rzeczywistego – na podstawie danych geoprzestrzennych dostarcza kompleksowych wskaźników o zachowaniu i natężeniu ruchu klientów w świecie offline, działań konkurencji oraz infrastrukturze dowolnie wybranej lokalizacji. Metryki pozwalają m.in. na tworzenie profili konsumenckich, prognozowanie zachowań grupy docelowej oraz monitorowanie mikro-rynku, dzięki czemu klienci aplikacji uzyskują rekomendację dotyczącą optymalizacji ich działań strategicznych, sprzedażowych, marketingowych, czy tych związanych z ekspansją.

· Na rynku dostępnych jest szereg rozwiązań, które pozwalają zrozumieć klientów online – jednak nie mają zastosowania do analityki świata rzeczywistego. Placeme oferuje narzędzie dostarczające informacji o zachowaniu konsumentów w świecie realnym. A musimy pamiętać, że znaczna część sprzedaży odbywa się stacjonarnie i dla tego obszaru brakowało odpowiednich narzędzi analitycznych. Stąd powstała idea placeme – Offline Analytics Company – komentuje Hubert Guzera, CEO i współzałożyciel. – Dostarczamy dane z milionów urządzeń mobilnych, łączymy je z setkami innych zestawów danych i analizujemy sposób interakcji ludzi ze sklepami i punktami usługowymi.

Spółka zyskała zaufanie inwestorów. Po otrzymaniu finansowania od inwestorów portugalskich na dalsze działania, firma pozyskała obecnie rundę finansowania w wysokości 2 mln PLN od funduszu bValue.

· Analizowanie danych w strategiach korporacji jest kluczowe, aby radzić sobie z tempem zmian i różnorodnością w otoczeniu biznesowym. Ta potrzeba jest widoczna szczególnie teraz, gdy pandemia powoduje nieodwracalne zmiany zarówno w sposobach dokonywania zakupów oraz mobilności konsumentów. Podejmowanie decyzji w oparciu o dane jest po prostu niezbędne aby odnaleźć się w nowej rzeczywistości. Widzimy więc ogromny potencjał rozwoju dla rozwiązań z obszaru location intelligence, które proponuje placeme, co potwierdza rosnące zainteresowanie firm ich platformą – podkreśla Marcel Animucki z bValue.

· W biznesie liczą się twarde dane. My je zbieramy, przetwarzamy i analizujemy na potrzeby użytkowników naszych narzędzi. Dzięki bliskiej współpracy z biznesem rozumiemy potrzeby rynku. Oferta jest odpowiedzią na wyzwania, przed którymi stoją nasi klienci. Ze wsparciem bValue możemy ten proces przyspieszyć – komentuje Tomasz Władziński, współzałożyciel placeme.

Dzięki wsparciu funduszu, firma będzie oferować nie jeden produkt, ale całą gamę rozwiązań dedykowanych dla strategicznych obszarów działania klientów korporacyjnych. Planowany w najbliższym czasie rebranding ma pomóc firmie w komunikacji nowej oferty produktowej. Działy ekspansji, czy też te związane z analityką i tworzeniem długofalowych strategii marketingowych i sprzedażowych mogą, dzięki danym od placeme, lepiej rozumieć zachowania klientów, a tym samym optymalizować swoje strategie i zwiększać ich efektywność.

Firma placeme zyskała zaufanie nie tylko inwestorów, ale także biznesu. Z rozwiązań spółki korzystają liderzy polskiego i międzynarodowego rynku retail, FMCG, usług czy bankowości tacy jak Carrefour, P&G, Coca-Cola, Adidas, PKO BP. Firma otwiera się także na rynki międzynarodowe. W 2021 roku planuje ekspansję we Francji i Niemczech. Placeme zdobyła także liczne nagrody w konkursach związanych z innowacyjnością m.in. Aulery w 2019 roku.