Plast-Box po II kwartałach 2016 r.

0

Plast-Box, jeden z najnowocześniejszych producentów opakowań z tworzyw sztucznych w Europie,  wypracował narastająco po 6 miesiącach 2016 roku skonsolidowany zysk netto o wartości blisko 5,7 mln zł (stopa 7,5%), czyli o 62,2% więcej niż rok wcześniej. Jednocześnie grupa osiągnęła marżę EBITDA na poziomie 11,3 mln zł, przy stopie EBITDA wynoszącej 14,8 % oraz zanotowała 76,3 mln zł przychodów, wobec 73,2 mln zł w 2015 roku, co oznacza wzrost o 4,3 % r/r.

Jesteśmy zdeterminowani, będziemy w tym i następnych latach dalej pracować nad zwiększaniem wartości naszej grupy kapitałowej. – komentuje Grzegorz Pawlak, prezes Plast-Box S.A.- Analizując wyniki finansowe szybko dochodzi się do wniosku, że obecnie nasze akcje są ewidentnie niedowartościowane, co nie poprawia nam nastroju, ale warte jest odnotowania  – dodaje.

Jednostkowe przychody ze sprzedaży spółki matki zlokalizowanej w Słupsku po 6 miesiącach br. uzyskały wartość 68,2 mln zł i były wyższe o 12,5% r/r. Przy takim poziomie przychodów słupska spółka podniosła zysk brutto na sprzedaży oraz wartość EBITDA odpowiednio o 30,0% i 34%, jednocześnie uzyskując zysk netto 4,1 mln zł, co stanowi wzrost o 81% r/r.

Po I półroczu 2016 roku korzystnie wypadają wyniki spółki Plast-Box Ukraina, która przyniosła blisko 103,7 mln UAH przychodów ze sprzedaży, 15,6 mln UAH EBITDA oraz 6,6 mln UAH zysku netto.

Jesteśmy zadowoleni z naszej fabryki na Ukrainie. Zamierzamy z długoletnią perspektywą wykorzystywać ją dla dalszego rozwoju grupy Plast-Box. Potrafimy racjonalnie i efektywnie prowadzić naszą spółkę-córkę, a co najważniejsze bezpiecznie. Oczekujemy systematycznego zwiększania wyników – stwierdza Krzysztof Pióro, wiceprezes zarządu.

Opakowania Plast-Boxu dostarczane są do zdecydowanej większości krajów europejskich, a eksport w I półroczu br. odpowiadał za 58,1% skonsolidowanych przychodów. Grupa systematycznie zwiększa sprzedaż na rynki unijne:  po 6 miesiącach br. sprzedaż do UE wzrosła o 9,7% do 28 mln zł. Plast-Box mocno buduje swoją pozycję w Europie Wschodniej, gdzie sprzedaż udało się poprawić aż o 22,8% r/r, tj. do poziomu 15,8 mln zł.

Czytaj również:  Sadowski: Podatek VAT do zmiany z powodu dużych wyłudzeń

Grupa kapitałowa Plast-Box produkuje przede wszystkim wyrafinowane, zaawansowane technologicznie, zamykane wiadra plastikowe, sprzedawane do renomowanych producentów sektora spożywczego, chemicznego i budowlanego. Poza tym w ofercie spółki znajdują się skrzynki dla branży spożywczej i produkty użytkowe, sprzedawane w sieciach handlowych.