Polska firma, która zrewolucjonizowała rynek mebli na wymiar

0

Polskie meble biją rekordy sprzedaży za granicą i są istotną częścią krajowej gospodarki. Z analiz Ogólnopolskiej Izby Gospodarczej Producentów wynika, że powinniśmy w tym roku zanotować kolejny, 8-10 procentowy wzrost i tym samym pobić ubiegłoroczny rekord eksportu mebli. Na sukces rodzimej branży przekłada się wiele czynników. Jednym z nich jest działalność polskiej firmy, która już od 25 lat prężnie funkcjonuje na naszym rynku i jest dostępna w ponad 42 państwach na świecie.

Ćwierćwiecze minęło od debiutu na polskim rynku pierwszych systemów do drzwi przesuwnych i pierwszych szaf zaprojektowanych na wymiar, które z tych rozwiązań korzystały. Na początku systemy te sprowadzano z Ameryki. Nie trwało to jednak długo. Firmą, która je wypromowała i zbudowała pierwszą sieć sprzedaży w Polsce jest Komandor. Wprowadzenie i zastosowanie rozwiązania w postaci drzwi przesuwnych do mebli i zabudowy różnego typu wnęk, przyczyniło się do stworzenia innowacyjnych rozwiązań w meblarstwie oraz rozwoju rynku mebli na wymiar w Polsce.

Dobre, bo polskie

Sukcesywny rozwój marki i inwestowanie w nowe technologie, pozwoliło jej zaistnieć także na rynkach zagranicznych – w ponad 42 krajach. Co ważne, wszystkie systemy i podzespoły do drzwi przesuwnych, również te wysyłane za granicę, są projektowane i produkowane bezpośrednio w Radomiu.

Mariusz Głogowski, Prezes Zarządu Komandor S.A. 
Mariusz Głogowski, Prezes Zarządu Komandor S.A.

Bardzo dynamiczny rozwój firmy w Polsce był dla nas motorem do dalszego działania i silnej ekspansji na rynki zagraniczne. Sukcesywnie rozszerzaliśmy sieć sprzedaży o nowe kraje i nadal poszukujemy nowych rynków. W początkowym okresie, ze względu na sąsiedztwo i podobną sytuację po zmianach politycznych, były to kraje Europy Wschodniej. Podobna historia ostatnich lat ułatwiała nam te kontakty i był to naturalny sposób wchodzenia na te rynki. Następnym krokiem była nasza aktywność i znalezienie klientów w Europie Zachodniej oraz na innych kontynentach. W ostatnim okresie są to głównie kraje Azji Środkowo-Wschodniej, ale staramy się także pozyskać nowych klientów na rynkach, na których już funkcjonujemy i zadbać o najważniejszy dla nas polski rynek. Ostatnie zmiany ekonomiczne i problemy gospodarek na całym świecie spowodowały, że dalszy rozwój i ekspansja ustąpiły na chwilę miejsca koncentracji działań nad lepszą organizacją bieżącej działalności, ale wraz z poprawą koniunktury powrócimy do dalszego intensywnego rozwoju sieci sprzedaży – zdradza Mariusz Głogowski, Prezes Zarządu Komandor S.A.  

Jak to się zaczęło?

Czytaj również:  Nowa ulga na badania i rozwój - to bardzo dobra zmiana