Pierwsze sześć miesięcy 2019 roku Grupa Muszkieterów zakończyła solidnymi obrotami w wysokości ponad 3,72 miliarda złotych. Oznacza to wzrost o prawie 5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Obroty Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, oraz Bricomarché wyniosły odpowiednio blisko 2,5 miliarda złotych i prawie 1,23 miliarda złotych. Te solidne wyniki to sukces całej Grupy, zrzeszającej polskich przedsiębiorców, dobry prognostyk na przyszłość i efekt wzmożonej pracy właścicieli sklepów oraz pracowników supermarketów i centrali.
Nowa strategia marki w Intermarché
W pierwszym półroczu 2019 r. sieć Intermarché, wraz z przymarketowymi stacjami paliw, wypracowała obroty w wysokości niemal 2,5 miliarda złotych. Tylko w drugim kwartale sieć wygenerowała wzrost obrotów o ponad 7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.
– Jesteśmy zadowoleni z wyników wypracowanych przez Grupę Muszkieterów w Polsce, w tym sieci Intermarché i Bricomarché. Osiągnęliśmy je pomimo presji rynkowej oraz obowiązującego zakazu handlu w wybrane niedziele – mówi Marc Dherment, Dyrektor Generalny Grupy Muszkieterów w Polsce i dodaje – Mocne przyspieszenie sprzedaży odnotowaliśmy w drugim kwartale tego roku. Przyczyniło się do tego wiele czynników, wśród których należy wymienić dużo korzystniejszy układ kalendarza oraz zmiany, jakie stopniowo wprowadzamy w przypadku sieci Intermarché. Optymalizacja tego szyldu wciąż trwa, jednak już teraz wpływa korzystnie na dynamikę obrotów. Natomiast dostrzegamy jeszcze ogromny potencjał, by poprawić wyniki w sklepach porównywalnych tzw. like-for-like. Dotychczasowo osiągane postępy w sprzedaży pozwalają nam z determinacją i optymizmem podejmować kolejne działania w drugiej połowie roku.
W pierwszym półroczu sieć zaprezentowała kampanię reklamową, której hasło przewodnie brzmi „Świeżo, tanio, z optymizmem”. Zapowiada ona całkowicie nową platformę marki w Polsce oraz fundamentalne zmiany w strategii prezentowania brandu Intermarché. Kluczowe obszary, w których pozycjonowana jest obecnie sieć to przede wszystkim świeżość, optymizm i inspiracja. Zgodnie z nową strategią, celem sieci jest zapewnienie klientom nie tylko świeżych produktów najwyższej jakości, ale również codziennych inspiracji, dzięki którym odkryją radość z gotowania smacznych i zdrowych posiłków. Sieć zdecydowała się także na istotne działania w strategii cenowej oraz polityce asortymentowej modyfikowanej pod kątem nowej kampanii.
Kolejnym ważnym wydarzeniem w pierwszym półroczu 2019 roku było wprowadzenie nowej marki własnej „Z sadów i pól”. W jej ramach sieć proponuje blisko 50 produktów z kategorii owoce i warzywa, które pochodzą od sprawdzonych dostawców. Oferta jest skierowana głównie do osób, które przywiązują szczególną wagę do zdrowego i zbilansowanego odżywiania.
Nowoczesne rozwiązania w Bricomarché
Już od kilku lat sieć supermarketów typu „dom i ogród” Bricomarché prężnie się rozwija, odnotowując dwucyfrowe wzrosty. Pierwsze półrocze 2019 roku także można zaliczyć do niezwykle pomyślnych. Obroty sieci wyniosły blisko 1,23 miliarda złotych, co oznacza wzrost w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim – również bardzo dobrego – o ponad 13 proc.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy sieć z sukcesem otworzyła sklep w Mławie oraz przeprowadziła relokację w Kamiennej Górze. W drugiej połowie roku odbędzie się większość z zaplanowanych na 2019 r. otwarć. Będzie to jeszcze około 12 supermarketów Bricomarché.
W pierwszym półroczu 2019 roku sieć Bricomarché wprowadziła istotne rozwiązania z zakresu e-commerce. Od lutego klienci mogą korzystać z nowej strony internetowej, a także robić zakupy online. Nowa witryna internetowa pozwala na nieograniczony dostęp do ponad 13 tysięcy artykułów z oferty Bricomarché. To kolejny przykład, gdy sieć oraz zarządzający sklepami odpowiadają na potrzeby i oczekiwania klientów – a ci coraz częściej decydują się na zakupy przez internet lub zapoznanie się z ofertą produktową online. Obecnie z zakupów w sieci mogą skorzystać klienci 30 marketów Bricomarché. W planach jest sukcesywne wprowadzanie tej usługi w kolejnych miastach, tak aby do końca roku była ona dostępna we wszystkich sklepach w Polsce.
Zamówienia złożone przez stronę internetową można odebrać na 3 sposoby: w sklepie stacjonarnym, z dostawą do domu oraz w specjalnych boksach, czyli tzw. Bricomatach. To boksy zlokalizowane przed sklepami sieci w specjalnie oznaczonych strefach, które umożliwiają elastyczny czas odbioru produktów zakupionych w sklepie internetowym lub stacjonarnym. W ramach dostawy do Bricomatów sieć oferuje szeroką gamę produktów. Można w nich odebrać także towary o dużych gabarytach, takie jak np. płyty OSB czy drzwi, co jest całkowicie unikatowe w tego typu rozwiązaniach.
– Mamy ambitne plany wobec Bricomarché. Zależy nam na rozwoju organicznym sieci, dlatego planujemy sukcesywne otwieranie sklepów w nowych lokalizacjach. Na ten rok mamy zaplanowanych jeszcze około 12 otwarć, zarówno w mniejszych, jak i większych miastach – mówi dr Katarzyna Jańczak-Stefanide, Dyrektor Generalna sieci Bricomarché w Polsce i dodaje – Stale proponujemy naszym klientom nowe rozwiązania, dzięki którym zakupy w sieci Bricomarché stają się coraz łatwiejsze. Z wprowadzonej w lutym br. usługi e-zakupów mogli początkowo korzystać klienci pięciu marketów Bricomarché, teraz ta liczba wzrosła sześciokrotnie. Chcemy wprowadzać rozwiązania z zakresu e-commerce w kolejnych miastach. Cieszymy się, że klienci dostrzegają nasze działania, co w konsekwencji przekłada się na coraz lepsze wyniki sieci.