Pyszne.pl w 2020 r. wartość rynku zamawiania posiłków online wyniesie 1 mld zł

0

Z usług największego w kraju serwisu do zamawiania posiłków przez internet skorzystać może już 90% Polaków mieszkających w dużych i małych miastach. Pyszne.pl umożliwia dostęp online do oferty ponad 5 tysięcy restauracji, w tym 670 w samej Warszawie. Serwis podsumowuje pierwsze półrocze 2016.

W zeszłym roku Pyszne.pl nawiązało współpracę z 2 tysiącami lokali. Wyniki uzyskane w pierwszym półroczu 2016 pozwalają ocenić, że w tym roku podpisanych zostanie 2 500 nowych umów. Jedna trzecia restauracji sama wychodzi z inicjatywą nawiązania partnerstwa biznesowego, dostrzegając płynące z tego korzyści marketingowe i dodatkowy zysk. Istotnie, wartość rynku zamówień posiłków online na przestrzeni ostatnich kilku lat konsekwentnie rośnie. W 2015 wyniosła 200 mln zł.

Samo Pyszne.pl odnotowało w zeszłym roku wzrost biznesu aż o 185%. Efekty biznesowe osiągają także restauratorzy.

„Część restauracji odnotowuje już w drugim miesiącu po nawiązaniu współpracy zwiększenie przychodów o kilkanaście tysięcy złotych. Najlepsze lokale zarabiają poprzez serwis dodatkowo 50, a nawet 80 tysięcy złotych miesięcznie.” – komentuje Arkadiusz Krupicz, współzałożyciel i dyrektor zarządzający Pyszne.pl.

„Współpraca z serwisem Pyszne.pl wielokrotnie zwiększyła przychód mojego biznesu. Wszystkim, którzy jeszcze nie prowadzą sprzedaży on-line, proponuję tę opcję jako świetny progres dla działalności.” – oświadcza Przemysław Arent, właściciel warszawskiej restauracji Kuchnia Orientalna Smaki Wschodu.

Z czego wynika sukces serwisu?

Otwarcie rynku na nowe technologie to krok w kierunku współczesnego klienta – przedstawiciela pokolenia Y, który wyjątkowo ceni swój czas oraz poszukuje sprawdzonych informacji o usługach i produktach: zwraca uwagę na opinie i rankingi, czyta recenzje. Możliwość zapoznania się z ocenami innych użytkowników, dostęp do pełnego menu kilku restauracji przed dokonaniem wyboru, opcja płatności online, filtry cenowe i rodzajowe, atrakcyjny system promocji i rabatów. Te wszystkie funkcje mają obecnie do dyspozycji klienci. Gastronomia jako jedna z ostatnich branż sięgnęła po e-commerce, co pociągnęło za sobą niezwykle szybki wzrost znaczenia usług online.

Czytaj również:  Polskie banki mają wiele do nadrobienia w obszarze budowania marki

Innym czynnikiem powodującym wzrost znaczenia serwisów online jest popularyzacja idei smart living. Jak wynika z niedawno opublikowanego raportu „Smart living. Czy Polacy prowadzą mądre i sprytne życie? Portret Smart Polaka”, stopniowo przekonujemy się, że zastosowanie optymalizacji w wykonywaniu codziennych zadań poprawia jakość życia i podnosi ogólny poziom odczuwanej satysfakcji. Coraz częściej skupiamy się na tym, co robimy dobrze i lubimy robić, a korzystamy z usług zewnętrznych w pozostałych obszarach, na przykład zamawiając gotowe posiłki z dostawą do domu lub biura.

Duże znaczenie dla sukcesu Pyszne.pl miała też przyjęta strategia biznesowego rozwoju organicznego. Od lat serwis skupia się na nawiązywaniu partnerskiej współpracy z restauracjami, opierającej się na modelu success fee. Oznacza to, że Pyszne.pl zarabia wyłącznie wówczas, gdy dzięki usłudze dodatkowy zysk osiągnie restauracja. Nowych klientów serwis zdobywa zaś dzięki silnej działalności marketingowej.

Wartość rynku i prognozy