Ranking ubezpieczeń komunikacyjnych. Będzie coraz drożej?

0

Łodzianin z Citroenem C4 z 2014 r. najtańsze ubezpieczenie komunikacyjne znajdzie w Liberty Ubezpieczenia oraz Gothaer – wynika z danych porównywarki Comperia Ubezpieczenia.

Eksperci Comperia Ubezpieczenia przeanalizowali i zestawili ze sobą oferty ubezpieczeń OC+AC+assistance+NNW dla 60-letniego kierowcy z 41-letnim stażem, zamieszkałego w Łodzi, legitymującego się 60 proc. zniżką w OC i AC. Przyjęto, że jest on właścicielem samochodu Citroen C4 Picasso 2.0 HDi Seduction wyprodukowanego w 2014 r., który dotychczas ma 20 tys. km przebiegu.

Jak wynika z danych najtańszą ofertę owemu klientowi przedstawi Liberty Ubezpieczenia. Tu – składka ubezpieczenia wyniosłaby jedyne 1452 zł. Jeszcze tylko w Gothaer oraz w Proamie ubezpieczenie kosztowałoby mniej niż 2000 zł – kolejno 1681 zł oraz 1915 zł. Na przeciwnym biegunie znalazły się oferty MTU, Axa i Link4, gdzie składka przekroczyłaby 3000 zł. Średnio należałoby przygotować się na wydatek ok. 2400 zł. – komentuje Mikołaj Fidziński, analityk Comperia.pl.

Ranking ubezpieczeń komunikacyjnych
Miejsce Towarzystwo Wysokość składki
1. Liberty Ubezpieczenia 1 452,28 zł
2. Gothaer 1 681,00 zł
3. Proama 1 915,34 zł
4. Ergo Hestia 2 037,00 zł
5. MTU 2 057,00 zł
6. HDI 2 251,00 zł
7. Warta 2 326,00 zł
8. Benefia 2 364,00 zł
9. Generali 2 486,00 zł
10. InterRisk 2 499,00 zł
11. Compensa 2 876,00 zł
12. MTU 3 007,00 zł
13. Axa 3 089,00 zł
14. LINK 4 3 208,45 zł
*zestawienie obejmuje towarzystwa ubezpieczeniowepracu
Źródło: Comperia Ubezpieczenia (ub.comperia.pl)

 

Przygotowany przez nas ranking pokazuje, jak istotne jest porównywanie ofert przed wyborem ubezpieczyciela. Różnica pomiędzy ofertami może sięgać nawet 1000 czy 1500 zł – komentuje Mikołaj Fidziński, Comperia.pl.

2016 r. trudny dla klientów?

Co prawda 2016 r. dopiero się zaczął a już wiadomo, że ceny ubezpieczeń komunikacyjnych pójdą w górę. Jest to efekt podatków, które zostaną nałożone na branżę ubezpieczeniową oraz stopniowego odchodzenia od wyniszczającej konkurencji. Na rynku ubezpieczeń komunikacyjnych już od kilku lat toczy się wojna cenowa. – Towarzystwa sprzedając polisy, szczególnie OC, tak naprawdę dokładają do interesu, co widać w wynikach całej branży, która 2015 r. zakończyła na minusie. – mówi Mikołaj Fidziński, Comperia.pl. – Wszelkie podwyżki są tak naprawdę obserwowane od ubiegłego roku. Ubezpieczyciele, pomimo tego, iż obecnie dokładają do interesu, będą musieli znaleźć dodatkowe środki na opłacenie nowych podatków, m.in. podatku bankowego, który również obejmie te instytucje. Jego wymiar ma wynosić 0,44 proc. w skali roku od wartości aktywów ponad 2 mld zł – dodaje.

Czytaj również:  Znacząca rola instrumentów finansowych w realizacji planu elektromobilności

W tle zapowiedzianych zmian słychać również echo planów ponownego wprowadzenia dodatkowego świadczenia, z którego miałoby być finansowane leczenie ofiar wypadków drogowych – tzw. podatek Religi. Niestety koszt tego podatku ubezpieczyciele będą mogli przerzucać na klientów. I znów ucierpi ten ostatni.