Raport PayPal: Polacy najczęściej wydają 2-4 tys. zł na tygodniowy urlop w Europie Środkowo-Wschodniej

0
  • Celem podróży Polaków do Europy Środkowo-Wschodniej jest wypoczynek i zwiedzanie – najczęściej wyjeżdżają na 7 dni i wydają 2-4 tys. zł.[1]
  • Decyzja odnośnie miejsca wypoczynku w Europie Środkowo-Wschodniej jest podyktowana przede wszystkim ceną i dobrą opinią wśród znajomych (wybrane jako ważne odpowiednio przez 82% i 77%).
  • Dużą role w podczas podróży ogrywają płatności online – tylko 33% polskich turystów woli płacić za wyjazd offline. Gotówką opłacane jest 78% wyjazdów, a także kartami kredytowymi 43%.

Zgodnie z najnowszym raportem podróżniczym[2] przygotowanym przez PayPal i pracownię badawczą GfK, decyzje Polaków podróżujących po Europie Środkowo-Wschodniej odnośnie miejsca wypoczynku w Europie Środkowo-Wschodniej podyktowane są przede wszystkim ceną i dobrą opinią wśród znajomych (wybrane jako ważne odpowiednio przez 82% i 77%). Inne ważne czynniki to dobre opinie w Internecie (wybrane jako ważne przez 76% turystów), spokój (74%) oraz opcje wyboru płatności (57%).

Większość Polaków woli wyjeżdżać do krajów Europy Środkowo-Wschodniej latem i na okres tygodnia. Na taki wyjazd, 35% turystów wydaje od 2 tys. do 4 tys. złotych, a 24% od 1 tys. do 2 tys. złotych. Najpopularniejszą okazją do wyjazdów do krajów regionu są oczywiście coroczne wakacje, a także weekendy i święta.

Polacy wybierają płatności online

Większość wakacyjnych wydatków w Europie Środkowo-Wschodniej opłacana jest gotówka (78%), a także kartami kredytowymi (43%). Rola płatności internetowych jest jednak znacząca – tylko 33% polskich turystów twierdzi, że woli płacić podczas podróży offline. Ciekawostką jest, że turyści w wieku 55+ mają podobne preferencje jak cała przebadana grupy respondentów. – 51% z nich również wybiera płatności online. 65% polskich turystów wybiera sposób płatności biorąc pod uwagę ich bezpieczeństwo i wygodę.

34% podróżnych opłaciło część wydatków w trakcie swoich ostatnich wakacji za pomocą PayPal – platforma płatnicza online jest wyjątkowo popularna przy płatnościach za nocleg wśród młodszych podróżujących i wybiera ją 42% badanych w wieku 18-14 lat.

Czytaj również:  Rynek kosmetyków naturalnych w Polsce rośnie w siłę. Branża czeka na wprowadzenie standardów i jasnej definicji takich kosmetyków

Najważniejsze preferencje polskich turystów

Internet staje się jednym z głównych kanałów informacji dla turystów. Co prawda, 58% Polaków rozpoczyna przygotowanie do podróży sprawdzając opinie znajomych, ale 55% równocześnie weryfikuje te informacje za pomocą wyszukiwarek internetowych. 27% polskich podróżnych wykorzystuje w celu znalezienia informacji o zakwaterowaniu, atrakcjach, kulinariach czy sprawach administracyjnych również media społecznościowe. Tylko 32% badanych polega na informacjach znalezionych offline.

Ze względu na bogactwo i różnorodność Europy Środkowo-Wschodniej, polscy turyści mają wiele możliwości do wyboru. W przeciągu ostatnich trzech lat, najpopularniejszym kierunkiem wyjazdów Polaków w regionie były Czechy, które odwiedziło 45% polskich badanych. Zgodnie z raportem, Słowacja i Chorwacja uplasowały się na drugim i trzecim miejscu, i zostały odwiedzone przez odpowiednio 42% i 30% naszych obywateli.