Cloud Technologies, spółka koncentrująca się na sprzedaży cyfrowych danych, wciąż dynamicznie się rozwija i w III kwartale br. wypracowała rekordowe wyniki. Wskaźnik EBITDA osiągnął 5,5 mln zł i był najlepszym wynikiem na przestrzeni ostatnich 5 lat. Przychody w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wzrosły o 49,8% r/r. i wyniosły 9,8 mln zł, co jest najlepszym wynikiem kwartalnym w historii Grupy. Zysk netto wyniósł 5,1 mln zł i wzrósł o blisko 80% r/r.
Cloud Technologies to dynamicznie rosnąca spółka działająca w segmencie DataTech. Stworzyła jedną z największych na świecie hurtowni danych o zainteresowaniach użytkowników Internetu oraz autorską technologię do integracji i zarządzania danymi, czyli Data Management Platform (DMP). Spółka dostarcza wysokiej jakości dane do targetowania reklam cyfrowych, których odbiorcami są globalne domy mediowe i agencje marketingu online. Dane gromadzone i przetwarzane przez Cloud Technologies pozwalają marketerom na personalizację kampanii reklamowych. Jak wynika z prognoz firmy badawczej eMarketer, w tym roku już 2/3 globalnych budżetów reklamowych trafi właśnie do kanałów cyfrowych, co generuje rosnący popyt na wysokiej jakości dane o Internautach.
– Zgodnie ze strategią rozwoju skupiliśmy się na wysokomarżowym segmencie sprzedaży danych, dzięki czemu ponownie wypracowaliśmy bardzo dobre wyniki. W III kwartale uzyskaliśmy rekordową sprzedaż w tym segmencie – blisko 10 mln zł. Udział sprzedaży danych w przychodach ogółem przekroczył 80%, a marża segmentu wynosi obecnie już 63,2%. Wypracowane wyniki potwierdzają słuszność kierunku rozwoju, a rosnący rynek reklamy cyfrowej zwiększa popyt na dostarczane przez nas dane. Konsekwentnie poprawiamy wyniki i rozwijamy biznes, by stać się jednym z wiodących graczy na globalnym rynku sprzedaży danych – komentuje Piotr Prajsnar, prezes zarządu Cloud Technologies.
W III kwartale tego roku Cloud Technologies wypracowało przychody w wysokości 12,3 mln zł i zysk netto w wysokości 5,1 mln zł. Dzięki koncentracji na segmencie sprzedaży danych spółka po raz kolejny poprawiła wyniki, osiągając rekordowe wskaźniki. EBITDA w kluczowym dla spółki segmencie sprzedaży danych wyniosła 6,2 mln zł, co oznacza wzrost o 39,9% r/r. Marżowość EBITDA sprzedaży danych sięgnęła 63,2%. W ujęciu od początku roku, tj. od 1 stycznia do 30 września br., spółka wypracowała zysk netto w wysokości 11 mln zł, a EBITDA sięgnęła 15,1 mln zł. Przedstawione wartości uwzględniają korekty obejmujące program motywacyjny oraz umorzenie dotacji PFR. Rozpoznany koszt programu motywacyjnego wpłynął na zysk netto, EBITDA oraz EBITDA segmentów, obciążając w III kw. segment pozostałe kwotą 0,6 mln zł.
– Wypracowaliśmy najlepszy wynik kwartalny od 2017 roku, a EBITDA kluczowego dla nas segmentu sprzedaży danych wyniosła, po raz pierwszy w historii spółki, ponad 6 mln zł. Na uwagę w wynikach III kwartału zasługują wysoka marżowość EBITDA i zysku netto, wynoszące powyżej 40%, oraz wzrost przychodów zachowany już trzeci kwartał z rzędu. Jednocześnie utrzymujemy odpowiedni poziom gotówki, zabezpieczający realizację celów naszej strategii rozwoju, w tym między innymi skup akcji własnych – komentuje Piotr Soleniec, dyrektor finansowy i członek zarządu Cloud Technologies.
Cloud Technologies jest w trakcie przejścia z NewConnect na główny rynek Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. 10 listopada br. Komisja Nadzoru Finansowego zatwierdziła prospekt Cloud Technologies, który spółka złożyła 8 sierpnia br. To ważny etap w rozwoju spółki, który potwierdza jej dojrzałość, stabilną sytuację finansową oraz transparentność działań i komunikacji z rynkiem. W związku z przejściem na główny parkiet Cloud Technologies spodziewa się wzrostu płynności akcji oraz zainteresowania spółką ze strony inwestorów instytucjonalnych oraz inwestorów zagranicznych, którzy w przyszłości mogą stać się jej akcjonariuszami.