Enea notuje kilkukrotny wzrost sprzedaży energii w pakietach z innymi usługami

0

CEO Magazyn Polska

Sprzedaż energii elektrycznej w połączeniu z usługami medycznymi czy finansowymi przeżywa dynamiczny rozwój, choć w ogólnych obrotach spółek energetycznych ma w dalszym ciągu niewielki udział. Poznańska Enea sukcesywnie wprowadza do swojej oferty kolejne produkty łączone – ostatnim z nich jest dostępny na rynku od połowy kwietnia pakiet medyczny.

Sprzedaż łączona osiąga bardzo duży postęp procentowy, idący w setki procent – mówi agencji Newseria Inwestor Krzysztof Zamasz, prezes zarządu Enea SA. – Natomiast jeśli popatrzymy na wolumeny i dochodowość, to ten segment dopiero raczkuje.

Jak dodaje, perspektywy sprzedaży łączonej energii są bardzo obiecujące, a Enea jest nim zainteresowana, dlatego zamierza rozwijać sprzedaż w tym zakresie.

Oferujemy produkty, które łączą energię elektryczną, która jest już naszym podstawowym, core&HASH39;owym produktem, z gazem. Poza tym mamy w swojej ofercie instrumenty finansowe i produkty ubezpieczeniowe. Staramy się być aktywni, kreatywni, badamy rynek i wychodzimy jemu i oczekiwaniom naszych klientów naprzeciw, żeby zapewnić jak największy komfort w zakresie terminowości dostaw – tłumaczy Zamasz.

Klienci Enei od 15 kwietnia mogą nabyć pakiet, który łączy sprzedaż energii elektrycznej z dostępem do opieki medycznej placówek LUX-MED (Energia + Zdrowie). Mają oni dostęp do konsultacji zarówno z lekarzem POZ, jak i specjalistą. W przypadku pakietu wraz z ochroną ubezpieczeniową PZU (Energia + Spokój) – klienci uzyskują ubezpieczenie od utraty pracy i następstw nieszczęśliwych wypadków skutkujących niezdolnością do pracy. Poza tym klient w razie utraty źródła dochodów może zyskać do 600 zł na pokrycie opłat za energię. Polisa zawiera także jest usługę assistance, oferującą klientom pomoc w poszukiwaniu nowej pracy.

Firma zapewnia również usługi finansowe we współpracy z Getin Bankiem. Od każdego zapłaconego za jego pośrednictwem rachunku przysługuje m.in. zwrot 15 proc. opłaty za prąd (do 200 zł rocznie). Z kolei przedsiębiorcom Enea od jesieni 2014 roku sprzedaje gaz ziemny w ofercie dual fuel. Podobną usługę ma zaoferować w tym roku klientom indywidualnym.

Czytaj również:  Liczba fuzji i przejęć na polskim rynku będzie rosnąć. Rekordowej transakcji można się spodziewać w energetyce

Mamy również ofertę związaną z płatnościami. Myślę, że nasi klienci są z tego bardzo zadowoleni, co widać po odnowionych kończących się umowach, ten klient do nas po prostu wraca – wyjaśnia Zamasz.

Prezes Enei podkreśla, że poziom odnawiania umów jest w spółce wysoki, bo przekracza 90 proc. Firma pozyskuje także nowych klientów. Jak mówi Krzysztof ZamaszEnea w 2014 roku pozyskała nowy wolumen na 2,5 TWh (łączna sprzedaż energii odbiorcom końcowym przekroczyła 16 TWh).