Sunday Energy zwiększa przychody i zyski

Michał Sochacki, Prezes Zarządu Sunday Energy S.A.
Michał Sochacki, Prezes Zarządu BeeIN S.A.

Sunday Energy S.A., dostawca rozwiązań z rynku OZE, osiągnął po III kwartałach 2021 roku 12,7 mln zł przychodów ze sprzedaży (vs 2,9 mln zł r/r) i 0,9 mln zł zysku netto (vs 0,4 mln zł r/r). Spółka w okresie lipiec-wrzesień br. sprzedała 100 pomp ciepła (wobec 23 w II kw. br), uruchomiła Outlet OZE typu marketplace: SundayMarket.pl oraz rozpoczęła sprzedaż paneli marki ZNShine pokrytych grafenem, które wykazują właściwości samooczyszczające i małopalne.

Działalność Sunday Energy opiera się na imporcie i sprzedaży klientom profesjonalnym paneli fotowoltaicznych oraz innych komponentów OZE (m.in. inwertery, pompy ciepła, magazyny energii). Spółka kieruje swoją ofertę również do klientów indywidualnych poprzez sklep e-commerce sundayenergy.pl i rozwija projekty deweloperskie własnych farm fotowoltaicznych. Dodatkowo Sunday Energy oferuje usługi wsparcia dla instytucji finansujących rynek OZE (w zakresie demontażu, testowania, serwisu, magazynowania i dalszej odsprzedaży komponentów OZE).

– III kwartał był dla Sunday Energy kolejnym pozytywnym okresem wynikowym, owocującym operacyjnymi wzrostami w segmentach PV i pomp ciepła zarówno w porównaniu do okresu sprzed roku, jak i wobec poprzednich kwartałów 2021 roku. IV kwartał przebiega pomyślnie i obserwując rynek spodziewamy utrzymania się obecnych trendów w 2022 roku, w którym poza rozwojem core biznesu, chcemy generować z obszar new business pierwsze przychody. Z drugiej strony liczymy na rozpoczęcie sprzedaży urządzeń OZE w Europie Zachodniej poprzez współpracę z regionalnymi partnerami – mówi Michał Sochacki, Prezes Zarządu Sunday Energy S.A.

Wyniki sprzedażowe i finansowe zostały wypracowane w pełni z działalności handlowej. Zarząd Sunday Energy spodziewa się odnotowania pierwszej sprzedaży z obszaru new business związanym z innowacyjnymi usługami dla rynku OZE w 2022 roku.

– Jednym z głównych rozwijanych innowacyjnych obszarów w ostatnich miesiącach jest platforma Sunday Market, tj. outletu OZE dedykowanego klientom indywidualnym i biznesowym. Dzięki projektowi szybciej zbudujemy nowe linie biznesowe, związane m.in. z oferowaniem klientom paneli i urządzeń OZE z rynku wtórnego.  W III kwartale nasza spółka ponadto rozszerzyła ofertę handlową o panele światowej klasy marki ZNShine Solar. Partner dostarcza moduły PV pokryte grafenem wykazującym właściwości samooczyszczające, charakteryzujące się większą trwałością, efektywnością oraz bezpieczeństwem przeciwpożarowym. Intencją Sunday Energy jest promowanie na rynku polskim produktów dedykowanych klientom premium, wymagającym szczególnych cech użytkowych – dodaje Michał Sochacki.

ZNShine Solar to chiński producent paneli PV o ponad 30-letnim doświadczeniu, dysponujący najwyższym ratingiem Bloomberga TIER1 New Energy Finance. Koncern ma zdolności produkcyjne rzędu 6 GW i jest największym dostawcą ogniw fotowoltaicznych w Indiach. Pod kątem technologicznym, firma nakłada grafen zintegrowany z przednią szybą modułu PV (zamiast powłoki powierzchniowej). Główne cechy paneli ZNShine to: a) samorozkładanie zanieczyszczeń organicznych poprzez fotokatalizę dzięki powłoce hydrofilnej i antystatycznej wpływającej na ich swobodne usuwanie wraz z deszczem i wiatrem, b) poprawa zdolności wytwarzania energii dzięki nanoporowatej powłoce c) większa trwałość i żywotność – szkło jest bardziej odporne na zarysowania i uszkodzenia dzięki twardości grafenu oraz d) certyfikat TUV najwyższy standard bezpieczeństwa ppoż. klasa A.

Według Polskich Sieci Energetycznych, na koniec września br. moc zainstalowana w fotowoltaice wyniosła 6,1 GW, tj. o 56 proc. więcej niż na koniec 2020 roku. Dane Agencji Rozwoju Energii wskazują na 11,8 proc. udział łącznej mocy wszystkich źródeł energii (energia konwencjonalna i OZE). Energia PV stanowi 41,1 proc. mocy OZE (15,3 GW).

W 2021 roku firma zintensyfikowała sprzedaż na rynku węgierskim oraz kończy przygotowania do wejścia na rynki bałtyckie pod marką Sunday Energy Baltic. W obszarze handlowym, firma rozpoczęła sprzedaż zestawów: instalacja fotowoltaiczna (panele LEAPTON Solar) i pompa ciepła (pompa marki SPRSUN ze sprężarką koncernu Panasonic). Zamiarem spółki jest oferowanie klientom końcowym kompleksowych rozwiązań wspierających uzyskanie neutralności energetycznej w budownictwie indywidualnym.