Wyniki Banku BPH w II kwartale 2015 r.

bph

W II kwartale 2015 r. Bank BPH osiągnął skonsolidowany zysk netto w wysokości 5 mln zł, a skonsolidowany zysk netto po 6 miesiącach wyniósł 18 mln zł.

Aktywa banku na koniec I półrocza osiągnęły wartość 33,4 mld zł, co oznacza wzrost o 6 proc. wobec I półrocza 2014 r. Potwierdzeniem stabilnej sytuacji banku jest też wskaźnik adekwatności kapitałowej, który na koniec czerwca tego roku osiągnął poziom 16,8 proc. W tym czasie wynik na działalności bankowej, po uwzględnieniu odpisów na utratę wartości, wyniósł 278 mln zł.

Richard Gaskin, Prezes Zarządu Banku BPH
Richard Gaskin, Prezes Zarządu Banku BPH

– W II kwartale, tak jak w całym półroczu, rozwijaliśmy sprzedaż kluczowych produktów, co przyniosło zakładane rezultaty, w tym wzrost aktywów. Jednak na nasze przychody w znacznym stopniu wpłynęła kolejna obniżka stóp procentowych, działania związane z pomocą dla klientów posiadających kredyty we frankach szwajcarskich, czy wzrost obciążeń regulacyjnych. Znajduje to odzwierciedlenie w wyniku netto – komentuje Richard Gaskin, Prezes Zarządu Banku BPH.

Bardzo dobre wyniki sprzedaży w bankowości detalicznej

W II kwartale tego roku Bank BPH udzielił klientom detalicznym kredytów o łącznej wartości 997 mln zł, czyli o 53 proc. więcej niż w I kwartale 2015 r. W całym I półroczu sprzedaż tych kredytów wyniosła 1,6 mld zł, o 45 proc. więcej niż przed rokiem.

Wartość kredytów gotówkowych udzielonych w II kw. osiągnęła rekordowy poziom 888 mln zł, czyli o 78 proc. więcej niż rok wcześniej i o 50 proc. więcej niż w I kw. tego roku. W całym I półroczu 2015 r. sprzedaż kredytów gotówkowych wyniosła blisko 1,5 mld zł, co oznacza przyrost o 52 proc. wobec ubiegłego roku. Dobre wyniki sprzedaży Bank BPH zawdzięcza między innymi działaniom marketingowym: kampanii „Bez napinki” oraz „Przytul odsetki”.

Bank konsekwentnie rozwija sprzedaż kredytów hipotecznych. W II kwartale br. jej wartość wyniosła 101 mln zł, co oznacza wzrost o 109 proc. w porównaniu z II kw. 2014 r. i 89 proc. wobec I kw. tego roku. W I półroczu bank udzielił 155 mln zł kredytów hipotecznych, co stanowi ponad dwukrotny wzrost w porównaniu z I półroczem 2014 r. Wzrost sprzedaży kredytów hipotecznych jest efektem zmian w ofercie, a także zwiększenia liczby wyspecjalizowanych doradców.

Wzrosła liczba rachunków osobistych. W II kw. Bank BPH otworzył 36 tys. kont; łącznie 62 tys. w I i II kwartale. W rezultacie na koniec I półrocza br. Bank BPH prowadził 454 tys. rachunków osobistych dla klientów indywidualnych, o 6 proc. więcej niż przed rokiem. Na ten wynik wpłynęła między innymi wspierana kampanią telewizyjną promocja Lubię to! Konto ze zwrotem 3 proc. wartości płatności dokonanych kartą. W II kw. Bank BPH rozwijał też współpracę z Zakładem Ubezpieczeń Społecznych proponując emerytom i rencistom Kapitalne Konto wraz w usługami dodatkowymi.

Wzrost w bankowości dla firm

W II kwartale br. Bank BPH udzielił 1,3 mld zł limitów kredytowych, czyli o 42 proc. więcej niż w poprzednim kwartale i o 5 proc. więcej niż na koniec II kw. 2014 r. W całym I półroczu wartość limitów kredytowych udzielonych firmom wyniosła 2,3 mld zł i była o 12 proc. wyższa niż rok wcześniej. Korzystny wpływ na sprzedaż ma współpraca z Bankiem Gospodarstwa Krajowego w zakresie gwarancji de minimis i Portfelowej Linii Poręczeniowej. Na koniec I półrocza 2015 r. suma limitów udzielonych w ramach tej współpracy wyniosła 738 mln zł, co oznacza wzrost o 82 proc. wobec I półrocza ubiegłego roku.

Bank BPH rozwija faktoring. Dzięki pozyskaniu nowych klientów oraz aktywnej współpracy z dotychczasowymi, w II kw. 2015 r. obrót faktoringowy zamknął się kwotą 531 mln zł, o 68 proc. więcej niż rok wcześniej i o 21 proc. więcej niż w I kw. tego roku. Suma wierzytelności faktoringowych nabytych w ciągu pierwszych sześciu miesięcy 2015 r. wyniosła 969 mln zł, czyli o 55 proc. więcej niż przed rokiem, a liczba obsłużonych faktur wyniosła 68 tys., wzrost o 45 proc. wobec stanu na koniec I półrocza 2014.

W kwietniu, w ramach współpracy z dwoma partnerami, Bank BPH wprowadził do oferty leasing obejmujący wynajem długoterminowy oraz programy car fleet management. Klienci zainteresowani tą formą finansowania mogą skorzystać z leasingu samochodów i innych środków transportu, a także maszyn, urządzeń i sprzętu IT.

Klientom z sektora MŚP w II kw. bank udostępnił akceptowanie płatności zbliżeniowych przy użyciu terminali mobilnych mPOS. Rozwiązanie to, obecnie jako jedyne na polskim rynku, daje możliwość przyjmowania płatności bezstykowo za pośrednictwem połączenia Bluetooth ze smartfonem lub tabletem.