Żabka największa w Europie Środkowo-Wschodniej

sklep owoce banany supermarket

Sieć handlowa Żabka jest największą, scentralizowaną i sformatowaną siecią typu convenience w Europie Środkowo-Wschodniej – wynika z analiz firmy Roland Berger. Żabka liczy już przeszło 2150 sklepów. Przez najbliższe kilka lat spółka Żabka Polska planuje dalszy dynamiczny rozwój sieci, w 2010 roku powstanie kolejnych 250 sklepów.

Sieć sklepów Żabka, największa w Polsce (jak i w Europie Centralno-Wschodniej) sieć convenience, przez kilkanaście lat swojego działania zbudowała ciekawy model organizacyjny, który obok skali działania i jasno sprofilowanego, atrakcyjnego dla konsumenta formatu, zadecydował o sukcesie tej firmy. Model Żabki łączy w sobie w unikalny sposób wiele pozytywnych elementów modelu franczyzowego, agencyjnego i modelu sieci własnej – mówi Krzysztof Badowski, Partner Zarządzający Roland Berger.

Z naszych analiz wynika, iż w Polsce może funkcjonować około 7500 sklepów Żabka i będziemy do osiągnięcia tej liczby konsekwentnie zmierzać. Zauważamy jednocześnie zmiany zwyczajów zakupowych Polaków oraz wzrost znaczenia większych formatów sklepów. Dlatego w zeszłym roku podjęliśmy decyzję o równoległym rozwoju naszej nowej sieci convenience w konwencji deli – Freshmarket. W 2010 roku, oprócz 250 Żabek, powstanie także 50 Freshmarketów – mówi Jacek Roszyk, Prezes Zarządu Żabka Polska S.A.

Wzmocnieniu pozycji w Europie sprzyja także przeniesienie w 2008 roku modelu biznesowego sieci Żabka na rynek czeski, gdzie z logo Žabki działa już 100 sklepów. Obecnie sieć sklepów Žabka jest najszybciej rozwijającą się, niezależną siecią sprzedaży detalicznej w Czechach