Benefit Systems: nasze przychody rosną o 20 proc. rocznie. Z karnetów pracowniczych korzystają firmy, sądy, a nawet kurie

0

CEO Magazyn Polska

Przychody Benefit Systems, spółki działającej na rynku pozapłacowych świadczeń dla pracowników, rosną o ok. 20 proc. rocznie. Marża utrzymuje się na poziomie 21 proc. Jak przekonuje Tomasz Józefacki, prezes spółki, obecny rok pod tym względem nie będzie wyjątkiem. Z oferty spółki korzystają przede wszystkim firmy, ale także uczelnie, sądy czy kurie.

Rynek zmienia się wraz z pracownikami, którzy dołączają do przedsiębiorstw – przekonuje w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Tomasz Józefacki, prezes Benefit Systems. – Widzimy wyraźnie strumień wchodzących właśnie na rynek pracy osób z tzw. pokolenia Y  – wyżu demograficznego, urodzonych między 1980 i 1995 rokiem, które są zainteresowane naszymi produktami, zachowaniem równowagi między pracą i spędzaniem czasu wolnego. To one przede wszystkim zwiększają zainteresowanie naszymi produktami.

Jak wynika z ostatniego raportu „Świadczenia dodatkowe w oczach pracowników w 2014 roku” zajmującej się analizą rynku pracy firmy Sedlak & Sedlak, 75,2 proc. zatrudnionych deklaruje, że ich firma oferuje tego rodzaju benefity. To o ok. 8 proc. więcej niż w 2012 roku. Potencjał rynku pozafinansowych świadczeń pracowniczych – zdaniem Tomasza Józefackiego – jest więc duży. W ostatnich latach przychody Benefit Systems rosną o ok. 20 proc. rocznie. Marża utrzymuje się na poziomie 21 proc.

Na razie nie przesłanek, by myśleć, że kolejny rok będzie inny – zapewnia Józefacki.

Jak wynika z analizy firmy Sedlak & Sedlak, zatrudnieni dzisiaj oczekują od swoich pracodawców w ramach pozapłacowych benefitów pracowniczych przede wszystkim świadczeń medycznych (52 proc.), ubezpieczenia na życie (52 proc.), telefonu służbowego do prywatnego użytku (43 proc.) oraz zajęć sportowych (43 proc.). Jednak, jak zauważa Józefacki, nie zawsze wymagania pracowników pokrywają się z zakresem świadczeń kupowanych przez zatrudniające ich organizacje.

Jeżeli patrzymy z perspektywy firm, to najważniejsze są świadczenia ubezpieczeniowe, urlopowo-wakacyjne, oferta kolonijna dla dzieci i ubezpieczenie zdrowotne – wylicza prezes zarządu Benefit Systems. – Pracownicy natomiast przede wszystkim oczekują świadczeń medycznych i sportowych. Właśnie takim przykładem jest karta MultiSport. To dzisiaj najbardziej pożądane przez zatrudnionych świadczenia.

Do grupy klientów spółki należy obecnie ponad 6,5 tys. firm i instytucji zatrudniających ponad dwa miliony pracowników. Z samych produktów sportowych korzysta blisko pół miliona osób, które mają do dyspozycji niemal 4 tys. obiektów sportowo-rekreacyjnych w 650 miastach Polski. Największym klientem spółki, jak informuje Tomasz Józefacki, jest Poczta Polska. Swoje usługi firma kieruje jednak zarówno do instytucji, korporacji, jak i małych firm lokalnych, zatrudniających więcej niż dziesięciu pracowników.

Czytaj również:  Obsługa gotówki w gospodarce kosztuje 17 mld zł. Bank Pocztowy i Poczta Polska chcą upowszechnić płatności bezgotówkowe

W gronie naszych klientów mamy wiele instytucji: od sądów, prokuratur, poprzez szkoły podstawowe, uczelnie wyższe, aż po kurie – zauważa Józefacki. – Grono odbiorców i instytucji, które korzystają i kupują tego typu świadczenia dla swoich pracowników, jest więc bardzo szerokie.

W zakresie budowy oferty produktowej firma współpracuje z kilkoma tysiącami firm w całej Polsce.