Benefit Systems w ciągu dwóch lat chce otworzyć do 70 klubów fitness

rp_d21b7e42c3_218674376-benefit-plany.png

CEO Magazyn Polska

Zajęcia sportowe jako segment rynku pozapłacowych świadczeń pracowniczych mają ogromny potencjał wzrostu – uważają przedstawiciele Benefit Systems. Dlatego spółka inwestuje w kluby fitness. Do końca 2016 roku we współpracy z Calypso, Fitness Academy, Fabryką Formy oraz firmą Zdrofit chce utworzyć do 70 takich placówek w całej Polsce. Karty sportowe MultiSport, które wydaje spółka, ma już prawie 500 tys. użytkowników.

W najbliższych latach skupimy się na rozwoju kart MultiSport – zapowiada w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Tomasz Józefacki, prezes zarządu Benefit Systems SA. – W październiku przekroczyliśmy próg 500 tys. użytkowników kart sportowych. Nie tyczy się to tylko MultiSportu, ale ma on w tym największy udział.

Miesięczny karnet do zwykłego klubu fitness to wydatek rzędu 150-200 zł. Kartę MultiSport pracownicy mogą mieć za kilkanaście czy kilkadziesiąt złotych. Resztę ceny pokrywa pracodawca, głównie z funduszu świadczeń socjalnych. Dlatego spółka nadal będzie inwestować w kluby fitness w największych miastach. Tam bowiem widzi największe grono odbiorców swoich produktów.

– Kluby są istotnym elementem naszej strategii, ponieważ pozwalają budować powierzchnię, z której później mogą korzystać użytkownicy naszych kart, a tych dynamicznie przybywa – wskazuje Józefacki. – Planujemy do końca 2016 roku, czyli w ciągu najbliższych dwóch lat, stworzyć do 70 klubów.

Placówki powstają za pośrednictwem kilku sieci w Polsce: Calypso i Zdrofit (głównie Warszawa i okolice), Fitness Academy (Dolny i częściowo Górny Śląsk) i Fabryka Formy (Wielkopolska).

Jeżeli chodzi o plany inwestycyjne całej grupy, to jesteśmy także zainteresowani tworzeniem nowych produktów i rozwiązań – informuje Józefacki. – Staramy się być firmą, która oferuje pełną gamę różnego rodzaju rozwiązań, pozwalających pracownikom w odpowiedni i atrakcyjny sposób wykorzystać wolny czas. Inwestujemy w różne narzędzia do dystrybucji oraz ofertę na platformach. Mam na myśli MultiBilet (kino), MultiTeatr (teatr), MultiWypoczynek (oferta wypoczynkowa i turystyczna) oraz BenefitLunch, czyli ofertę posiłków w godzinach pracy dla zatrudnionych.

Ważną częścią strategii rozwoju spółki, jak zapewnia szef Benefit Systems SA, są plany związane z eksportem świadczonych usług.

Od ponad trzech lat jesteśmy w Czechach, przyglądamy się też innym rynkom, w których widzimy potencjał rozwoju podobnych produktów – wskazuje Tomasz Józefacki.

W najbliższej przyszłości spółka chce skupić się na rozwijaniu już udostępnionej oferty.

Staramy się wzbogacać naszą ofertę w ramach tych produktów i kategorii, które już posiadamy, takich jak np. MultiWypoczynek – tłumaczy Józefacki. – Tę usługę chcemy rozszerzyć nie tylko o wyjazdy weekendowe, lecz także o urlopy, ferie i kolonie dla dzieci.

Benefit Systems notowana jest na warszawskiej giełdzie od 21 kwietnia 2011 roku. Jej akcje od tej pory zdrożały o 130 proc. Cały WIG zyskał w tym czasie niespełna 8 proc., a WIG20 stracił ponad 15 proc.