CD Projekt na minusie, ale „Wiedźmin" zapewni spółce rekordowy rok 2015

0

CEO Magazyn Polska

Firma CD Projekt, produkująca gry komputerowe, znana z produkcji „Wiedźmina”, w III kwartale br. miała 3,47 mln zł straty operacyjnej i 2,92 mln zł straty netto. Zarząd tłumaczy to zbliżającą się wielką premierą trzeciej części popularnej sagi, która – zdaniem analityków – będzie miała istotny wpływ na prognozowane rekordowe wyniki spółki w 2015 r.

Po raz pierwszy od czterech lat CD Projekt zakończył kwartał na minusie. W III kwartale producent gier miał 36 mln zł przychodów ze sprzedaży, czyli ponad 10 proc. mniej niż rok wcześniej.

Zarząd CD Projekt w komunikacie tłumaczy pogorszenie wyników rosnącymi kosztami związanymi z lutową premierą gry „Wiedźmin 3”, a co za tym idzie zwiększeniem nakładów na marketing i rozwój produktu.

Łukasz Kosiarski, analityk Domu Maklerskiego BZ WBK, w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor, zwraca dodatkowo uwagę na aspekt sezonowości.

III kw. był gorszy dla CD Projekt, bo ogólnie okres letni dla branży gier w Polsce oznacza brak wielkich premier w lokalnej dystrybucji – uważa Kosiarski.

Z kolei zależny od spółki GOG.com, serwis cyfrowej dystrybucji gier, zarobił w tym okresie niespełna 1 mln zł netto wobec 1,43 mln zł rok temu przy niewiele wyższych obrotach.

– IV kw. powinien być chyba lepszy w GOG-u, m.in. ze względu na zbliżającą się Gwiazdkę i akcje promocyjne z nią związane. Ponadto spółka ostatnio wprowadziła katalog gier LucasArts, czyli jednego z ostatnich wydawców, których brakowało na GOG-u, co powinno przy jeszcze niskiej bazie z zeszłego roku całkiem pozytywnie wpłynąć na te wyniki – dodaje Łukasz Kosiarski.

Analityk DM BZ WBK spodziewa się ustanowienia kolejnego rekordu sprzedaży przez CD Projekt.

– Spodziewamy się, że w pierwszym roku, tym najważniejszym, do sklepów trafi 3,3 mln sztuk nowego „Wiedźmina”. Więcej niż w przypadku poprzednich odsłon, a ma na to wpływ fakt, że gra będzie od początku dostępna na trzech platformach: PC, PlayStation i Xbox – dodaje.

Czytaj również:  Największą szansę polskim kosmetykom dają odległe i egzotyczne kierunki

Łukasz Kosiarski zwraca uwagę na pozytywne efekty kampanii marketingowej „Wiedźmina 3”.

Gra jest rozpoznawana w Stanach Zjednoczonych, znajduje się wysoko w rankingach pre-orderów, to dobrze wpłynie na sprzedaż tytułu – podsumowuje.

Tytuł zadebiutuje 24 lutego 2015 r. jednocześnie na 109 rynkach.

Zdaniem analityka DM BZ WBK premiera nowej części sagi przyniesie rekordowe wyniki spółce.

To będzie zdecydowanie najlepszy w historii rok dla CD Projekt, myślę, że możemy się spodziewać nawet trzycyfrowego wyniku netto – podsumowuje Kosiarski.