Cloud Technologies przekracza prognozy przychodów o 40 proc. Firma korzysta z Big Data do personalizacji reklamy w internecie

0

CEO Magazyn Polska

Przychody Cloud Technologies, spółki specjalizującej się w analizowaniu i dostarczaniu danych na temat zainteresowań i preferencji zakupowych internautów, wyniosły w ubiegłym roku 17,5 mln zł i były wyższe o około 40 proc. od pierwotnie prognozowanych. Było to możliwe dzięki rosnącemu popytowi na zakup spersonalizowanej reklamy internetowej.

Ubiegły rok był dla nas przełomowy – mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Piotr Prajsnar, założyciel i prezes zarządu Cloud Technologies SA. – Zakończyliśmy ważny etap rozwoju platformy behavioralengine.com, czyli pierwszej i największej w Polsce hurtowni danych dla reklamy internetowej. Udało nam się zakończyć integrację z wiodącymi platformami reklamowymi, takimi jak Google czy Adform, które umożliwiają sprzedaż naszych danych na skalę międzynarodową. Przełożyło się to na wyniki finansowe, które są zdecydowanie lepsze od prognoz. Rok 2014 zakończyliśmy przychodami na poziomie 17,5 mln zł.

Wcześniej spółka prognozowała, że jej ubiegłoroczne przychody wyniosą 12,5 mln zł. Zostały więc przekroczone o ok. 40 proc., natomiast zysk netto okazał się zgodny z wcześniejszymi przewidywaniami i wyniósł 8 mln zł.

Wynika to z tego, że rynek, na którym działamy, cały czas rozwija się bardzo dynamicznie, a my cały czas szukamy nowych szans i angażujemy się w ciekawe przedsięwzięcia – tłumaczy Prajsnar. – Stąd wzrost zarówno przychodów, jak i kosztów. Myślę, że w przyszłości przełoży się to na wynik netto.

To spory skok w porównaniu z 2013 rokiem, gdy przychody przekroczyły 2,6 mln zł, a zysk netto 16,5 tys. zł.

Spółka zajmuje się analizą i dostarczaniem danych o internautach. Są one wykorzystywane m.in. jako paliwo do zakupu reklam w modelu programmatic buying. Oznacza to automatyczny zakup powierzchni reklamowej w momencie odwiedzania witryny przez internautę. Ukazuje się reklama tego oferenta, który za tę powierzchnię zapłacił najwięcej. Reklamodawca bazuje na informacjach dostarczanych m.in. przez Cloud Technologies, wskazujących intencje zakupowe i preferencje użytkownika. Dzięki temu adresuje on komunikat do konkretnych, zainteresowanych danym produktem lub usługą osób i zwiększa skuteczność reklamy. Cały proces odbywa się w czasie rzeczywistym.

Czytaj również:  Jak pisać teksty pod SEO?

– Olbrzymi potencjał danych jest widoczny między innymi na platformie Real Time Bidding [w skrócie RTB, to aukcje powierzchni reklamowej prowadzone w czasie rzeczywistym, które pozwalają znacznie zwiększyć skuteczność zakupu przestrzeni – red.] – tłumaczy Prajsnar. – Mamy około 100 milisekund na przeprowadzenie całej transakcji. Podczas każdej licytacji trzeba zadecydować, ile opłaca się wydać na konkretnego użytkownika. My pełnimy rolę dostawcy informacji, na podstawie których reklamodawca może podjąć lepsze decyzje i tym samym efektywniej wykorzystać budżet reklamowy.

Cloud Technologies jest spółką technologiczną, działającą na rynku reklamy internetowej w zakresie Big Data (analizy dużych zbiorów danych) oraz przetwarzania informacji w chmurze obliczeniowej. Od połowy 2012 roku jej akcje notowane są na rynku NewConnect.