Comarch: 5,5-krotny wzrost zysku netto

Wyniki Comarch trzeci kwartał 2014

Rosną przychody i zyski Comarchu prawie w każdym sektorze, zwłaszcza sprzedaż dla firm z sektora medycznego. Rośnie także sprzedaż eksportowa.

Przychody ze sprzedaży grupy kapitałowej Comarch wyniosły w I półroczu 2014 r. 429,7 mln zł, i jest to o 9,7 proc. więcej od wyniku rok wcześniej.

Zysk netto przypadający na akcjonariuszy spółki wyniósł 13,3 mln zł i jest to 5,5 razy więcej rdr.

Sprzedaż zagraniczna odnotowała w I półroczu br. wzrost o 29,7 mln zł, czyli o 15,9 proc. w porównaniu do pierwszego półrocza 2013 roku, głównie dzięki znacznemu wzrostowi przychodów ze sprzedaży na rynku europejskim.

Wzrost wartości sprzedaży krajowej o 4 proc. to głównie efekt większych przychodów ze sprzedaży do klientów z sektora MSP oraz Telekomunikacja, Media, IT. Udział sprzedaży eksportowej w sprzedaży ogółem ukształtował się w I półroczu 2014 na poziomie 50,3 proc. wobec 47,6 proc. rok wcześniej – tłumaczy Comarch raporcie.

W pierwszym półroczu 2014 roku Grupa Comarch odnotowała wzrost sprzedaży do klientów z większości sektorów. Największy wzrost został osiągnięty na sprzedaży do klientów z sektora Telekomunikacja, Media, IT oraz MSP Polska. Przychody ze sprzedaży do firm telekomunikacyjnych wzrosły o 12,7 proc. Całkowity udział przychodów z sektora Telekomunikacja w łącznych przychodach ze sprzedaży Grupy wyniósł 25,7 proc., co oznacza, że sektor ten pozostaje nadal największym sektorem Comarch.

Po raz kolejny dynamiczny wzrost obserwowany był w przypadku sprzedaży do sektora medycznego – wyniósł on 9 mln zł, czyli 246,5 proc. Segment ten odpowiada za 3 proc. całkowitych przychodów ze sprzedaży Grupy Comarch – podkreśla spółka.

Spadek przychodów nastąpił w przypadku sprzedaży do klientów z sektora Przemysł & Utilities – o 10,5 proc. oraz w przypadku sprzedaży do instytucji finansowych – spadek o 2,7 proc.

Sprzedaż Grupy Comarch jest mocno zdywersyfikowana i nie jest uzależniona od jednego odbiorcy. W I półroczu 2014 roku sprzedaż do żadnego z kontrahentów nie przekroczyła 10 proc. całkowitej sprzedaży Grupy Comarch.