Consumer Intelligence pozyskał 3 mln złotych od inwestorów

analizy raporty

Z badań wynika, że 98%* uwag i potrzeb klientów nie dociera do osób decyzyjnych w firmach, co stanowi olbrzymie pole do zagospodarowania na całym świecie. Polski startup Consumer Intelligence jest platformą do zarządzania satysfakcją klientów, która rozwiązuje ten problem bazując na autorskich mechanizmach sztucznej inteligencji (AI). W spółkę właśnie zainwestował fundusz KnowledgeHub Starter. Łączna kwota inwestycji wyniesie do 3 mln złotych.

Consumer Intelligence dostarcza rozwiązań do efektywnej komunikacji oraz budowania lojalności i przywiązania klientów do marek m.in. w oparciu o dane z zeskanowanych paragonów sklepowych. Firmy otrzymują z jednej strony – autentyczne dane o zakupach do efektywnej analizy i prowadzenia strategicznych działań, z drugiej – rozwiązanie do dwustronnej, błyskawicznej komunikacji z konsumentem bez instalowania sprzętu, wydawania kart i poświęcania czasu pracowników na obsługę. Za każdy zeskanowany paragon lub fakturę (w przypadku sklepów on-line) użytkownik otrzymuje w czasie rzeczywistym nagrody od marek, które trafiły do jego koszyka. Dodatkowo startup rozwija autorskie algorytmy AI pozwalające w efektywny sposób zbierać od konsumentów i analizować informacje zwrotne (feedback) oraz rzetelne opinie po zakupie produktów i usług widniejących na paragonie.

Jak zostaną wykorzystane pozyskane środki?

Ambicją startupu jest zbudowanie globalnego programu do zarządzania relacjami z klientami dla wszystkich marek, pragnących profesjonalnie dbać o ich satysfakcję. Środki od inwestorów posłużą do rozwoju dwóch produktów spółki – 2take.it i Blovly – a także w realizacji planów ekspansji zagranicznej.

Cieszy nas zaufanie ze strony inwestorów i fakt, że środki pochodzą z funduszu wyspecjalizowanego w inwestycjach z obszaru martech i szeroko pojętego marketingu, z którego też wywodzą się jego przedstawiciele. Dzięki temu mogliśmy liczyć na profesjonalną ocenę naszego rozwiązania oraz zrozumienie jego potencjału dla branży – komentuje Krystian Dylewski, założyciel Consumer Intelligence. Pozyskane środki zamierzamy przeznaczyć na wyjście z ofertą na kolejne rynki zagraniczne. Obecnie, prócz Polski, kierujemy nasze rozwiązanie na rynek słowacki, czeski oraz ukraiński – dodaje.

Zdecydowaliśmy się na inwestycję w projekt Consumer Intelligence ponieważ łączy on kilka zauważalnych trendów i obszarów w komunikacji marek z klientami. Istotne było dla nas również doświadczenie zespołu, który tworzy projekt. Wierzymy, że połączenie ich eksperckich kompetencji z zakresu sztucznej inteligencji, danych oraz marketingu z możliwościami ekspansji zagranicznej, przyniosą spodziewane rezultaty – mówi Grzegorz Chyliński, partner zarządzający w KnowledgeHub Starter.

Na czym polegają rozwiązania spółki?

Od kilku lat, przywiązanie klientów do marek i miejsc (customer experience & satisfaction) tworzy się poprzez budowanie relacji i podnoszenie standardów obsługi klienta. Jednak w dobie ogromnej konkurencji, samo “przekupywanie” klientów rabatami jest niewystarczające, o czym szczególnie przekonują się duże marki z branży FMCG. Podstawą budowanie lojalności odbiorców stają się relacje z klientami, które dla dużych marek, korporacji czy nawet miast są niezwykle trudne czy wręcz niemożliwe bez udziału pośredników (retailerów).

Consumer Intelligence rozwija narzędzia z obszaru martech (marketingu technologicznego). Spółka jest właścicielem dwóch produktów – Blovly oraz 2take.it – które zmieniają obecne status quo w budowaniu przywiązania klientów do dużych marek. Dzięki Blovly, zaraz po zeskanowaniu paragonu przy pomocy aplikacji (podobnie jak kodu QR), użytkownik otrzymuje nagrody od marek, których produkty wybrał, a same marki zyskują rozbudowany moduł raportowy (aktualizowany na bieżąco), z dostępem do wszystkich ważnych informacji o klientach i ich zwyczajach zakupowych. Na tej podstawie mogą szczegółowo analizować zachowania konsumentów i przewidywać trendy.

Z rozwiązania polskiego startupu korzystają już największe marki FMCG oraz dziesiątki centrów handlowych. Przygotowywane są także wdrożenia dla miast.

Założycielem Consumer Intelligence jest Krystian Dylewski – architekt rozwiązań AI z doświadczeniem we współpracy z działami marketingu największych światowych korporacji. W działaniach wspiera go Michał Barański – drugi członek zarządu z ponad 15-letnim doświadczeniem na rynku retail i FMCG.