Dwucyfrowy wzrost sprzedaży i nowa strategia marketingowa Modern-Expo

0
Eksperci_Modern_Expo

Modern-Expo, światowy producent i dostawca kompletnych rozwiązań detalicznych, rozpoczął proces rebrandingu. Jest to pierwsza tak duża zmiana w tożsamości firmy w ciągu 22 lat istnienia na rynku. Wraz z ewolucją identyfikacji wizualnej, Modern Expo wdraża nową strategię marketingową, opartą na haśle „We create Retail New”. W 2018 roku wzrost sprzedaży Modern-Expo wyniósł 26%, zgodnie z planami w 2019 roku firma ma osiągnąć wzrost na poziomie 33%.

W 2018 roku firma Modern-Expo na nowo zdefiniowała swoją misję – „Pomagamy sprzedawcom detalicznym sprzedawać, a konsumentom kupować”.  Dziś celem Modern-Expo jest bycie kluczowym agentem zmian w handlu detalicznym w Europie, a w najbliższych latach także na rynku globalnym. Transformacja tożsamości korporacyjnej ma swoje odzwierciedlenie również w istotnych zmianach strukturalnych i produktowych wewnątrz firmy.

Bogdan Łukasik, Przewodniczący Rady Nadzorczej firmy Modern-Expo
Bogdan Łukasik, Przewodniczący Rady Nadzorczej firmy Modern-Expo

Decyzja o rebrandingu Modern-Expo nie należała do najprostszych. Pomimo, że firma zawsze była otwarta na rozwój i zmiany, w identyfikacji wizualnej zachowywała daleko idącą powściągliwość. Należy jednak przyznać, że zmiany, jakie dokonały się wewnątrz organizacji pod wpływem dynamicznego rozwoju, jakiego doświadczamy w ostatnich latach, nie odzwierciedlają się w naszej starej identyfikacji wizualnej.

Nasz nowy styl jest namacalnym wyrazem przejścia na zupełnie inny poziom. Przede wszystkim dotyczy sposobu, w jaki chcemy być postrzegani przez naszych Klientów – wyjaśnia Bogdan Łukasik, przewodniczący Rady Nadzorczej i Dyrektor Generalny Modern-Eхро.

Działalność Modern-Expo opiera się na zintegrowanym podejściu do biznesu w wielu różnych aspektach, takich jak elastyczność w pracy, doskonałość operacyjna i budowanie relacji win-win. Za hasłem „We Create Retail New” stoi kluczowe założenie Modern-Expo – firma nie tylko wyposaża nowoczesne sklepy, ale także rozumie przyszłość handlu detalicznego, pomaga swoim klientom i partnerom zidentyfikować właściwy kierunek rozwoju, nowe zasady współpracy i sukces.

Petro Pylypiuk, Prezes, Modern-Expo
Petro Pylypiuk, Prezes, Modern-Expo

Modern-Expo to tworzenie sklepu przyszłości i nowych trendów. Dlatego nowy wygląd, ton i stylistyka powinny odpowiadać potrzebom czasu. Rebranding to narzędzie do komunikacji z całym światem. Ta szczerość umocni naszą pozycję globalnej firmy, producenta i dostawcy kompletnych rozwiązań detalicznych. Jako firmy, która dąży do uzyskania 1 miejsca w swojej branży na świecie – tłumaczy Petro Pylypiuk, Prezes, Modern-Expo.

Czytaj również:  Menadżerów w Polsce łączy skuteczność i determinacja. Kobiety wykazują większą elastyczność i otwartość na zmiany

Za projekt nowej tożsamości korporacyjnej Modern-Expo, opartej na wizji, misji i pozycjonowaniu, odpowiada agencja kreatywna MADCATS. Głównym celem strategii jest rozszerzenie definicji przestrzeni handlowej, która

dzięki wdrożeniu kompleksowych rozwiązań może nabrać nowego charakteru – odpowiednie wyposażenie i adaptacja wnętrz punktów handlowych uczyni ją bardziej żywą, interesującą i stylową.

Modern-Expo zmienia swój styl – grafikę, design i logo. Ale zmiany zewnętrzne nie mają znaczenia bez głównej idei. Bez wewnętrznej gotowości na zmiany i chęci dzielenia się nią z partnerami, klientami i współpracownikami. Jesteśmy dynamiczną firmą. Szybkość zmian wciąż wzrasta. Między innymi dlatego, że świat stał się bardziej globalny. Podążając za zmianami oraz kreując kolejne również wewnętrznie się zmieniamy – dodaje Petro Pylypiuk.

Rebranding Modern-Expo zostanie wdrożony w kilku etapach. Nowe logo i oznakowanie na budynkach, samochodach, ładunkach, paczkach, odzieży roboczej i materiałach promocyjnych zostanie wprowadzone jeszcze w tym roku.

Oficjalna prezentacja nowego stylu firmy odbędzie się podczas III edycji Modern Retail Forum, 28 marca w Kijowie oraz podczas Kongresu FMCG 28 maja w Warszawie.