Electro.pl wprowadzało w błąd

0

Darmowa dostawa jeszcze tylko przez 72h – to przykład hasła zachęcającego do zakupów w sklepie electro.pl. W rzeczywistości, darmowa dostawa obowiązywała przez miesiąc. Prezes UOKiK uznał, że spółka Terg – właściciel witryny electro.pl – wprowadziła w błąd

Postępowanie przeciwko właścicielowi sklepu internetowego electro.pl, spółce Terg, zostało wszczęte w lipcu. Urząd zakwestionował reklamę informującą o darmowej dostawie zamówionego towaru. Promocja miała obowiązywać jedynie przez ograniczony, krótki czas, np: 48 godzin. W związku z tym, konsument mógł odnieść wrażenie, że taka korzystna oferta może się nie powtórzyć i mógł natychmiast podjąć decyzję o zakupie produktów. Tymczasem, nie była to wyjątkowa okazja dla klienta, dlatego, że po zakończeniu jednej promocji natychmiast rozpoczynała się kolejna, w sumie darmowa dostawa obowiązywała przez ponad miesiąc. Zdaniem UOKiK, electro.pl powinno rzetelnie informować klientów o rzeczywistym czasie trwania promocji, wówczas mieliby więcej czasu na podjęcie decyzji o zakupie.

Spółka zaniechała stosowania kwestionowanego hasła w grudniu 2013 roku. Jednak ze względu na naruszenie podstawowego prawa konsumentów – do rzetelnej, prawdziwej i pełnej informacji – została na nią nałożona kara 349 088 zł. Decyzja nie jest ostateczna, spółka odwołała się do sądu.

Konsumenci, którzy zostali wprowadzeni w błąd powinni szukać pomocy, dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 007 707, pisząc na adres porady@dlakonsumentow.pl lub kontaktując się z jednym z miejskich/powiatowych rzeczników konsumentów.

 

Czytaj również:  Naruszenie konkurencji (tzw. private enforcement) – nowe regulacje ws. odszkodowań