Dystrybuowana przez firma Asbis marka Prestigio ma 7-8 proc. udział w rynku smartfonów i tabletów. Firma po odświeżeniu marki Canyon liczy na zdobycie młodych odbiorców

0

CEO Magazyn Polska

Międzynarodowy dystrybutor sprzętu IT Asbis niedawno przeprowadził rebranding jednej ze swojej marek – Canyon, oferującej sprzęt audio, i liczy na wzrost udziałów w rynku. Asbis odnotowuje także wzrost zainteresowania wideorejestratorami spod szyldu Prestigio – swojej głównej marki, którą sygnowane są tablety i smartfony. Poza tym firma nadal podejmuje walkę o udziały w wartym 40 mln zł rynku e-booków, na którym mierzy się z Kindle&HASH39;em Amazona.

 Jeśli chodzi o markę Canyon, to w ramach rebrandingu stawiamy pierwsze kroki na rynku. Postanowiliśmy zaadresować ją do klienta dynamicznego i młodego, takiego, który nie boi się nowych, kolorowych i ciekawych rozwiązań mówi w rozmowie z agencją informacyjną Newseria Inwestor Andrzej Zalewski, country manager marki Prestigio dystrybuowanej w Polsce przez Asbis.

Odnowiona marka Canyon oferuje akcesoria związane z audio, czyli głośniki i sprzęt słuchawkowy. Nowym wizerunkiem chce zdobyć młodych odbiorców.

Natomiast koronną marką, którą na naszym rynku sprzedaje Asbis, jest Prestigio. Jak mówi Zalewski, na rynku rośnie zainteresowanie wideorejestratorami tej marki.

 Marka Prestigio jest niekwestionowanym liderem rynkowym w segmencie B-brandów. Rynek być może nie jest trudny, ale dla wszystkich wymagający. W minionym roku udało nam się na tzw. open markecie uzyskać 7-8-proc. udział w rynku smartfonów i bardzo porównywalny udział w rynku tabletów –  wyjaśnia country manager marki Prestigio w Polsce.

Według serwisu iMagazine.pl w okresie od maj 2013  do czerwiec 2014 roku w Polsce sprzedano 1,63 mln tabletów, z czego co 14. urządzenie to był produkt marki Prestigio. To dało firmie trzecie miejsce pod względem popularności wśród Polaków.

Z kolei ubiegłoroczne dane firmy Virtualo wskazują na dynamiczny rozwój rynku e-booków, który warty jest już 40 mln zł. Prestigio według cytowanego raportu miało 1,6 proc. udziałów w rynku. Dla porównania monopolista Amazon wraz ze swoim Kindle&HASH39;em kontrolował prawie trzy czwarte polskiego rynku (73 proc.)

Czytaj również:  Małe efekty za duże pieniądze. NIK o wykorzystaniu środków publicznych na innowacje

 Czytniki e-booków zdecydowanie przyjęły się na polskim rynku. Jest to rynek bardzo wymagający, ponieważ wszystkim nam, także Prestigio, przyszło konkurować z potentatem rynku, czyli Kindle&HASH39;em  tłumaczy Andrzej Zalewski.  Firma oprócz urządzenia oferuje klientom ciekawy system abonamentowy dostarczania kontentu.

Przedstawiciel firmy Asbis uzupełnia jednak, że Prestigio w swoich urządzeniach także posiada pakiet książek i publikacji (obecnie ponad milion, z czego kilkadziesiąt tysięcy w języku polskim).

 Mimo że czytnik Kindle nie ma oficjalnej dystrybucji w Polsce, to jest on bardzo popularny i zyskuje wielu zwolenników   podkreśla Zalewski.

Według niego Polska jest krajem, który podąża za trendami, a moda na czytniki Kindle przyszła do kraju zza zachodniej granicy i mocno się rozprzestrzeniła, na co wpływa także łatwość użytkowania takich czytników. Dystrybutor urządzeń mobilnych Asbis wierzy w swoją przyszłość na rynku.

 Staramy się dostarczać klientowi ciekawe rozwiązania oraz zaawansowane technologicznie urządzenia w bardzo przystępnych cenach. To wyróżnia nas na rynku   podsumowuje Andrzej Zalewski.